یکشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳

در سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) برگزار شد؛

نشست کتاب‌خوان ویژه ازدواج و خانواده در کتابخانه عمومی آزادگان ساری

نشست کتاب‌خوان ازدواج

نشست کتاب‌خوان کتابخانه عمومی آزادگان شهرستان ساری، همزمان با گرامیداشت «روز ملی ازدواج» در این شهرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی مازندران، ششمین نشست کتاب‌خوان کتابخانه آزادگان ساری همزمان با گرامیداشت روز ملی ازدواج (سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س)) در این شهرستان برگزار شد.

این نشست کتاب‌خوان، پنج عنوان کتاب به شرح زیر را با مخاطبین خود به اشتراک گذاشت:

 «راه زندگی (الفبای سعادت خانواده)» نوشته جواد محدثی/ ارائه توسط: نسترن فیروزیان و بهمن کاظمی (زوج جوان عضو کتابخانه)

هدف نویسنده از تألیف این کتاب، نگاشتن الفبای اولیه زندگی سعادتمندانه و ارائه راهی برای کامیاب زیستن مخاطبین، به‌ویژه زوج‌های جوان است و نویسنده کتاب، کوشیده است با بیانی ساده و روان، این آداب را به خواننده منتقل کند . این کتاب در 18 فصل تنظیم شده و هر بخش به یکی از آداب زندگی خانوادگی می‌پردازد.

در گزیده از این کتاب آمده است: «در متون دینی ما، تعالیم زیادی در مورد آداب اجتماعی وجود دارد که آداب مربوط به روابط خانوادگی، بخش وسیعی از این آداب را شامل می‌شود. مثلا خوشرویی، احترام به بزرگترها، صله ارحام، آداب میهمانی و... از جمله این آداب است.»

«ارتباط با خانواده همسر» نوشته محسن ایمانی/ ارائه توسط: آیسان سندگل و رضا خطیبی(زوج جوان عضو کتابخانه)

این کتاب با هدف برقراری روابط حسنه با خانواده همسر، جهت جلوگیری از کدورت، ایجاد آرامش، جلوگیری از تخریب روابط و قطع ارتباط با خانواده همسر و تیره شدن روابط زوجین نوشته شد. در این کتاب با پیامد قطع ارتباط زوج­های جوان با خانواده همسر آشنا می‌شوید.

در این کتاب آمده است: «اگر میان زن و شوهر ارتباط صمیمی وجود داشته و به ­هم اعتماد داشته باشند، در کلماتشان رنگ محبت می­نشیند و همدیگر را بیشتر دوست خواهند داشت و وقتی عاشق هم باشند، در تمام مراحل زندگی و اموری مانند ساده‌زیستی، قناعت و در مشکلاتی مانند کمبود امکانات و... با هم کنار می­آیند.»

«چقدر با همسرتان تفاهم دارید؟» نوشته آلن و باربارا بیز/ ارائه توسط: سیده راضیه حسینی(عضو)

موضوع این کتاب، تفاوت‌های زنان و مردان و چگونگی درک آن است. این کتاب شامل فصل‌هایی مانند: صحبت کردن و گوش دادن جنس مخالف، ازدواج، عشق، احساساتی بودن، روابط جنسی، پارک کردن و رانندگی، مادرزن و مادرشوهر و مشکلات روانی گفتاری و کلامی است.

در این کتاب می‌خوانیم: « زن­ها موجودات شنیداری هستند؛ ولی مردها دیداری هستند؛ یعنی زن­ها با صحبت کردن و حرف زدن و شنیدن جملات احساسی و با صدا عاشق می­شوند. زن­ در صحبت کردن، مهارت بیشتری نسبت به مرد دارد و از دو نیمکره مغز برای صحبت کردن استفاده می کند. مرد­ از ظاهر فرد عاشق می­شود، پس زیبایی و رسیدگی یک زن برای او مهم است.»

«رابطه بلوغ عاطفی با سبک‌های دلبستگی» نوشته مهساسادات باقری‌فرد/ ارائه توسط: صدیقه‌السادات باقرپور(مدیر مسئول انتشارات مهوین)

این کتاب، حاصل پژوهشی است با هدف تعیین رابطه بین سبک‌های دل‌بستگی و عزت‌نفس با کیفیت زندگی دانشجویان که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه انجام شده است. یافته‌های این پژوهش نشان می‌دهد که بین سبک دل‌بستگی با کیفیت زندگی، رابطه معناداری وجود ندارد، اما سبک دل‌بستگی ناایمن اجتنابی با کیفیت زندگی، دارای رابطه معنادار است؛ همچنین سبک دل‌بستگی ناایمن دوسوگرا و کیفیت زندگی نیز، از رابطه‌ای معنادار برخوردارند.

«بهشت زندگی؛ راه و روش داشتن فرزند صالح وسالم» نوشته محمد علی قاسمی/ ارائه توسط: الهام نصرالله‌پور(عضو کتابخانه)

در این کتاب آموز‏ه‏ها و دستورات اسلامی از میان آیات و روایات گردآوری و تحلیل شده و مجموعه‏ای از اصول و روش‏های روابط زناشویی، اخلاق خانوادگی و تربیت فرزند را همراه توصیه‏های پزشکی درباره بارداری، تولد و شیر دادن بیان کرده است.

این کتاب شامل 9 فصل: راه و روش داشتن فرزند سالم و صحیح، عشق و خواستگاری، ازدواج و آمیزش برای فرزندار شدن،  بارداری، تولد فرزند، شیر خوردن، اسرار گریه و خواب کودکان، تربیت گام به گام کودک، تشویق و تنبیه کودکان و اشتباهات تربیتی است و با هدف پرورش فرزندی سالم، به‌رشته تحریر درآمده است.

گفتنی است؛ برگزاری کارگاه آموزش تحکیم و تعالی خانواده و ارائه خدمات مشاوره‌ای در حوزه خانواده خوشبخت توسط روانشناس و مشاور، دکتر ماندانا کرد، عضو فعال کتابخانه عمومی آزادگان از دیگر برنامه‌های این نشست بود.