سه‌شنبه ۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۶

نمایشگاه کتاب دفاع مقدس در کتابخانه‌های عمومی بیرجند

نمایشگاه کتاب دفاع مقدس

به مناسبت هفته دفاع مقدس، کتابخانه‌های عمومی شهرستان بیرجند میزبان نمایشگاه کتاب شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی، کتابخانه‌های محمدعلی کریم پور، شهدای باقریه و استاد سعیدی، به برگزاری نمایشگاه کتاب مرتبط با هفته دفاع مقدس اقدام کردند.

نمایشگاه کتاب دفاع مقدس در کتابخانه عمومی محمدعلی کریم پور

به گفته کتابدار این کتابخانه، نمایشگاه فوق با هدف انتقال فرهنگ ایثار و شهادت و پایبندی به ارزش‌ها و آرمان‌های اسلام و انقلاب و یادآوری حماسه‌های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس برگزار شده است. در این نمایشگاه، بیش از بیست عنوان کتاب از جمله «دا»، «پایی که جا ماند»، «من زنده‌ام»، «بابا نظر»، «لشکر خوبان»، «ققنوس فاتح» و ... به نمایش گذاشته شده و تا پایان هفته دفاع مقدس در معرض دید علاقه‌مندان قرار خواهد داشت.

نمایشگاه کتاب «ایثار و شهادت» در کتابخانه عمومی استاد سعیدی

به گفته سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بیرجند، در این نمایشگاه، ۱۸ عنوان کتاب با موضوعات مرتبط با جنگ ایران و عراق، خاطرات رزمندگان و مقاومت ایشان ارائه شده است.

حاجی افزود: کتاب‌های «جغرافیای عملیات ماندگار دفاع مقدس» نوشته احمد پوراحمد، «آزادسازی خرمشهر» به کوشش پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس، «جنگ شیمیایی عراق علیه ایران به روایت اسناد سازمان ملل متحد»، نوشته شهریار خاطری، «آشنایی با دفاع مقدس» نوشته دکتر اسماعیل منصوری لاریجانی، «مهتاب خین، روایت فرمانده بسیجی حسین همدانی از انقلاب کردستان و دفاع مقدس» از حسین بهزاد از جمله کتاب‌هایی است که در معرض دید مراجعان و علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی قرار گرفته است.

وی هدف از برپایی نمایشگاه «ایثار و شهادت» را، که تا ۶ مهرماه دایر خواهد بود، آشنایی اعضا با فرهنگ شهادت، مقاومت و ایثار دانست.

برپایی نمایشگاه کتاب «حماسه جاوید» در کتابخانه شهدای باقریه

هم‌زمان با آغاز هفته دفاع مقدس، از تاریخ ۳۱ شهریور الی ۷ مهرماه، نمایشگاه کتابی با عنوان «حماسه جاوید» در حوزه موضوعی دفاع مقدس و در قالب کتاب شعر، کودک، خاطرات، زندگینامه و ... در کتابخانه عمومی شهدای باقریه بیرجند پذیرای اهل کتاب و کتابخوانی است. «خاطرات ایران: خاطرات ایران ترابی»، «آن بیست‌وسه نفر»، «جاده جنگ»، «پایی که جا ماند»، «نورالدین پسر ایران»، «لشکر خوبان»، «پوتین‌های مریم» و «غواص شجاع» برخی از عناوین به نمایش گذاشته‌شده در این نمایشگاه است.