دوشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰

در بازدید از کتابخانه زندان رجائی‌شهر عنوان شد؛

زندانیان نیز مانند دیگر شهروندان باید به کتاب دسترسی داشته باشند

بازديد معاون اداره کتابخانه‌هاي البرز از كتابخانه زندان

معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان البرز در بازدید از کتابخانه زندان رجائی‌شهر گفت: زندانیان نیز مانند دیگر شهروندان، حق‌ دارند به منابع مطالعاتی دسترسی داشته باشند و خدمات کتابخانه‌ای باید به‌منزله فعالیتی فرهنگی در برنامه‌های جاری زندان،

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان البرز، در راستای اجرای تفاهم‌نامه میان اداره کل زندان‌های استان تهران با اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان البرز جهت بازدید دوره‌ای از کتابخانه‌ زندان‌ها، دکتر صابری، معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان البرز؛ ذکریاپور، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان کرج و جمعی از کارشناسان از کتابخانه زندان رجائی شهر، بازدید کردند.

معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی البرز در این بازدید با تأکید بر اهمیت و نقش مهم کتاب و کتاب‌خوانی در توسعه فرهنگ جامعه، گفت: زندانیان نیز مانند دیگر شهروندان، حق‌ دارند به منابع مطالعاتی دسترسی داشته باشند و خدمات کتابخانه‌ای باید به‌منزله فعالیتی فرهنگی، در برنامه‌های جاری زندان، در نظر گرفته شود؛ خوشبختانه این مهم در قوانین زندان‌های ما پیش‌بینی‌شده است.

صابری با اشاره به تأثیر کتاب‌خوانی بر کاهش آسیب در زندانیان و حفظ سلامت روحی و روانی آنان، گفت: کتاب، بهترین وسیله غنی‌سازی اوقات فراغت، برای زندانیان است. تحقق این هدف؛ نیاز به فضایی مناسب با منابعی غنی دارد که الحمدالله در کتابخانه مرکزی زندان رجائی‌شهر، موجود است.

 دکتر صابری، منابع کتابخانه زندان رجائی‌شهر را مناسب دانست و افزود: سعی ما بر این است که منابع این مرکز را به‌عنوان یک کتابخانه مشارکتی مهم، غنی‌تر کنیم تا ان‌شاءالله زمینه دسترسی آسان زندانیان به کتاب فراهم شود.

گفتنی است؛ بازدید از بخش‌های مختلف این زندان مانند: کتابخانه مرکزی، واحد آموزش، واحد سمعی بصری، دارالقرآن شهید لاجوردی و اندرزگاه ۲(دارالقرآن) بخشی از برنامه‌های این بازدید بود.