سه‌شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴

با حضور جانبازان و ایثارگران ایام دفاع مقدس برگزار شد؛

مراسم روایتگری خاطرات هشت سال حماسه و ایثار در کتابخانه‌های خراسان رضوی

روايتگري دفاع مقدس در  خراسان رضوي

مراسم روایتگری و بیان خاطرات ایام هشت سال جنگ تحمیلی با دعوت از جانبازان، آزادگان و ایثارگران دفاع مقدس در کتابخانه‌های خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، کتابخانه‌های عمومی استان در هفته دفاع مقدس با دعوت از جانبازان، ایثارگران و آزادگان و برگزاری مراسم روایتگری خاطرات آن ایام، میزبان هفته دفاع مقدس بودند.

پاسداشت یاد و خاطره ایام دفاع مقدس در کتابخانه شهدای جغتای

 مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس با روایتگری غلامحسین اسلام‌طلب و علی‌اکبر منتخبی، دو تن از جانبازان هشت سال دفاع مقدس، روز سه‌شنبه ششم مهرماه ۱۳۹۵ با حضور جمع کثیری از اعضا کتابخانه و دانش‌آموزان در کتابخانه عمومی شهدای شهرستان جغتای برگزار شد.

در ابتدای این مراسم راچمنی؛ کتابدار این کتابخانه، ضمن تأکید بر اهمیت آگاه‌سازی نسل جوان از وقایع دوران دفاع مقدس و رشادت‌های رزمندگان اسلام، خاطرنشان کرد: اشاعه فرهنگ ایثار، شهادت و شجاعت در میان جامعه، منجر به حفظ اسلام و انقلاب، همچنین احیاء روحیه دفاع از خاک میهن اسلامی در میان نسل جوان در عرصه‌های مختلف است.

در ادامه مراسم منتخبی، جانباز سرافراز ایام دفاع مقدس بابیان خاطرات و تشریح زوایای هشت سال دفاع و نقش رزمندگان اسلام در این دوران افتخارآمیز گفت: ملت ایران، مدیون خون پاک شهدا هستند و همه باید راه و اهداف شهدا را سرمشق زندگی خود قرار دهیم و همچون آنان فروتن و خاشع باشیم.

روایت خاطره از جنگ، جهاد و اسارت در کتابخانه عطاملک جوینی

به مناسبت هفته دفاع مقدس و با هدف آشنایی اعضای کتابخانه به‌ویژه کودکان و نوجوانان با حماسه‌سازی‌ها و حماسه‌سازان هشت سال دفاع مقدس در جبهه‌های جنگ و ایام سخت اسارت، جلسه‌ای با عنوان روایت‌گری دفاع مقدس با حضور یکی از آزادگان شهرستان جوین برگزار شد.

در این مراسم علی محمدیان، یکی از آزادگان شهرستان جوین به بیان خاطرات سال‌های اسارت در عراق برای اعضای این کتابخانه پرداخت.

شرح دفاع با روایتگری ایثارگران ایام حماسه در کتابخانه فردوسی مشهد

روایت خاطرات ایام دفاع مقدس برای اعضاء نوجوان و بزرگسال با روایتگری بذرفروش و موحدی از اعضای شورای شهر مشهد مقدس و رزمندگان و ایثارگران هشت سال جنگ تحمیلی با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان و جمعی از اعضای کتابخانه در سالن اجتماعات کتابخانه عمومی فردوسی انجام شد.

در ابتدای این مراسم،  بذرفروش از رزمندگان سال‌های دفاع مقدس به تبیین چرایی و فلسفه رقم خوردن هشت سال جنگ تحمیلی نابرابر، میان ایران و رژیم بعث عراق پرداخت و در ادامه موحدی دیگر رزمنده روایتگر برنامه، بابیانی شیرین و گیرا، خاطراتی از جبهه و جنگ را تشریح کرد.

اکبری، مدیرکل اداره کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، ضمن قدردانی از روایتگری این رزمندگان و دعوت از جامعه برای الفت بیشتری با کتاب و کتابخوانی، خاطرنشان کرد: مطالعه کتاب، یکی از راه‌های ارتقاء سطح کیفی زندگی و تمسک به زندگی بزرگانی است که حماسه هشت سال دفاع مقدس را رقم زدند.

مرور خاطرات دفاع مقدس در کتابخانه عمومی دهخدا مشهد

به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس مراسمی از روایتگری جانبازان و ایثارگران به همت کتابخانه عمومی دهخدا و با حضور جمعی از اعضای کتابخانه، کتابداران و مسئول کتابخانه برگزار شد.

 در این مراسم، ابوالفضل ظریف، یکی از جانباز دفاع مقدس و مهدی محسنیان از ایثارگران جنگ تحمیلی به تشریح عملیات و وقایع مهم جنگ پرداختند و خاطراتی جذاب از حضور در جبهه‌های جنگ را روایت کردند.

مسئول کتابخانه دهخدا درباره این نشست گفت: هدف از برگزاری این مراسم، معرفی دستاوردهای رزمندگان اسلام در جنگ تحمیلی به نسل بعد از جنگ است.

برگزاری برنامه خاطره‌گویی با موضوع دفاع مقدس در کتابخانه عمومی امام‌زاده محمد عابد(ع)

مسئول کتابخانه عمومی امام‌زاده محمد عابد(ع) از برگزاری نشست روایتگری دفاع مقدس در این کتابخانه خبر داد.

احمدپور، افزود: این نشست که با حضور رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان گناباد و جمعی از اعضای نوجوان کتابخانه و حلقه‌های صالحین پایگاه عصمیته برگزار شد، میزبان خاطرات هشت سال دفاع مقدس از  زبان ساده و صمیمی سید محمد حسینی، یکی از جانبازان هشت سال دفاع مقدس بود.

روایت روزهای دفاع مقدس در کتابخانه ملا محمدجعفر طبیب بیلندی

 در این برنامه، سید کاظم حسینی، جانباز و رزمنده فداکار اسلام و عضو شورای روستای ترازنامه به روایتگری دوران جنگ پرداخت و از رشادت‌های رزمندگان و شهدای جنگ تحمیلی و آرمان‌های آنان برای اعضای نوجوان کتابخانه، سخن گفت.

 وی از نوجوانان خواست که قدردان رشادت‌ها و دلاوری‌های حماسه‌سازان دوران دفاع مقدس و امنیت حاصل خون شهدا، باشند و با تلاش و مجاهدت راه آنان را ادامه دهند.