دوشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۲

هم‌زمان با هفته پژوهش در خراسان رضوی؛

دومین نشست علمی «از پژوهش تا عمل» برگزار شد

نشست علمی از پژوهش تاعمل

دومین نشست علمی «از پژوهش تا عمل» با حضور اساتید دانشگاه و ارائه مقالات پژوهشی توسط کتابداران خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، دومین نشست علمی «از پژوهش تا عمل» به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان، همکاری انجمن کتابداری خراسان و گروه علم اطلاعات و دانش‌شناسی دانشگاه فردوسی مشهد با حضور جمعی از اساتید دانشگاه و کتابداران در سالن اجتماعات مجتمع امام رضا(ع) مشهد برگزار شد.

مهری پریرخ، استاد دانشگاه فردوسی مشهد بابیان اینکه «پژوهش از طریق هم‌افزایی دانش، می‌تواند دانش جدید تولید دانش کند»، گفت: دانش جدید، تحول در فعالیت‌ها، متفاوت بودن، به‌روز بودن و موردتوجه بودن و لذت بردن از فعالیت‌ها را موجب می‌شود.

پریرخ ادامه داد: پژوهش درواقع یک نوع واقعیت‌نمایی است که فرآیند علمی را آن‌چنان‌که هست و باید باشد به ما نشان می‌دهد و گاهی باعث کشف رابطه‌های یک واقعیت می‌شود.

هادی حافظی، معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان نیز در این نشست ضمن تقدیر از انجمن کتابداری و گروه علم اطلاعات و دانش‌شناسی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: پژوهش، یکی از شاخص‌ها پیشرفت علمی کشور است و توجه به این بخش، متضمن توسعه جامعه در زمینه‌های متنوع خواهد بود.

حافظی در ادامه یادآور شد: کتابخانه‌ها زیربنای اصلی پژوهش‌های علمی هستند و همه محققان و پژوهشگران، محیط کتابخانه را برای گذران اوقات علمی خود انتخاب می‌کنند.

در ادامه این نشست صنعت ‌جو از دیگر اساتید دانشگاهی به بیان دیدگاه‌های خود درباره پژوهش و ارتباط آن با کتاب و کتابخانه پرداخت.

گفتنی است؛ ارائه مقاله‌های پژوهشی در حوزه کتاب و کتابخانه و کتاب‌خوانی توسط سه تن از کتابداران خراسان رضوی و تجلیل از پژوهشگران برتر کتابخانه‌های استان، بخش‌های دیگر این برنامه را به خود اختصاص داد.