شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۷

با هدف تشریک مساعی در حوزه کتاب و کتابخوانی صورت گرفت؛

امضای تفاهم‌نامه همکاری بین اداره کتابخانه‌های عمومی و دانشگاه آزاد اسلامی واحد دورود

دورود

تفاهم‌نامه همکاری بین اداره کتابخانه‌های عمومی و دانشگاه آزاد اسلامی واحد دورود با هدف تشریک مساعی در حوزه ترویج کتاب و کتابخوانی امضا شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی لرستان، طی نشستی با حضور رضا مختارپور، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان دورود و اکبر سالاروند، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دورود تفاهم‌نامه همکاری به منظور استفاده از ظرفیت طرفین در انجام برنامه‌های فرهنگی مشترک، امضا شد.

در ابتدای این نشست رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان دورود ضمن ارائه پیشینه مختصری از رسالت سازمانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، مهم‌ترین هدف و رسالت نهاد را ترویج فرهنگ مطالعه مفید در بین اقشار مختلف جامعه عنوان کرد و گفت: کتابخانه عمومی، در تلاش است با گسترش فعالیت‌ها و تنوع بخشی به خدمات خود، کتاب را به تعبیر مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)، به بخشی جدایی‌ناپذیر از سبد معیشتی خانوارها تبدیل کند.

 رضا مختارپور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش مطالعه غیردرسی در ایجاد انگیزه مضاعف و پرورش خلاقیت‌ها و استعدادها در بین دانش‌آموزان و دانشجویان، عنوان کرد: نتایج تحقیقات علمی در بسیاری از ممالک دنیا از وجود ارتباط معنادار میان مطالعه غیردرسی و پیشرفت تحصیلی در مراکز آموزشی حکایت دارد و امید است با فعالیت‌های مشترک طرفین، مطالعه غیردرسی در بین دانشجویان به عنوان یک اصل فراگیر جایگاه خود را پیدا کند.

در ادامه نشست رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دورود، با اشاره به اهتمام ویژه دانشگاه به همکاری مستمر با اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، لازمه توسعه زیرساخت‌های کتابخانه‌ای را اتخاذ رویکردی همه‌جانبه به موضوع دانست و گفت: در دنیایی که به واسطه ظهور فناوری‌های نوین اطلاعاتی و ارتباطی، شاهد تحولات عظیم در همه حوزه‌ها هستیم، نمی‌توان از نقش بی‌بدیل رسانه‌های مجازی و چندرسانه‌ای برای علاقه‌مند کردن مردم به دنیای کتاب غافل شد.

اکبر سالاروند ادامه داد: استفاده از ابزارهایی همچون کتاب‌های الکترونیک، پادکست و منابع چندرسانه‌ای گامی مؤثر در جهت پوشش دادن سلایق نسل جدید و در عین حال آشتی دادن آنها با دنیای شیرین کتاب و مطالعه بوده و باید از طریق فرهنگ‌سازی درست، تهدیدهای فضای مجازی را به فرصت تبدیل کنیم.

ارائه خدمات علمی پژوهشی به اعضای کتابخانه‌های عمومی شهرستان دورود در کتابخانه دانشگاه، مشارکت در برگزاری برنامه‌های فرهنگی کتابخانه‌ها از جمله نشست‌های کتابخوان در دانشگاه، معرفی برنامه‌ها و خدمات کتابخانه‌های عمومی در دانشگاه و برگزاری جلسات نقد و رونمایی کتاب و حمایت از نویسندگان دانشگاهی از مهم‌ترین مفاد این تفاهم‌نامه است.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
9 + 6 =