شنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۷

محمدعلی مجاهدی:

محافل ادبی نهاد در انگیزه بخشیدن به شاعران جوان مؤثر است

محمدعلی مجاهدی

محمدعلی مجاهدی، پدر شعر آیینی در دیدار با مهدی توکلیان، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم با حمایت از فعالیت های محافل ادبی در نهاد کتابخانه های عمومی کشور، نقش محافل ادبی را در انگیزه بخشیدن به شاعران جوان را مهم توصیف کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قم، مهدی توکلیان، سرپرست اداره‌کل با محمدعلی مجاهدی، پدر شعر آیینی دیدار و گفتگو کرد.

محمدعلی مجاهدی در این دیدار با حمایت از فعالیت‌های محافل ادبی در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، نقش محافل ادبی را در انگیزه بخشیدن به شاعران جوان مهم توصیف کرد.

وی همچنین با اشاره به اهمیت نظارت و حراست از جایگاه شعر آیینی گفت: در حال حاضر و به دلیل عدم نظارت دقیق بر انتشار اشعار آیینی، انتشار برخی از مجموعه اشعار با محتوای کفرآلود، جایگاه شعر آیینی را به خطر انداخته است.

این شاعر و ادیب تصریح کرد: یکی از فعالیت‌های اخیر من، توجه و آسیب‌شناسی شعر آیینی و ولایی بوده است و در همین راستا، بسیاری از اشعار آیینی منتشر شده در دهه‌های اخیر را بررسی کرده‌ام.

همچنین در این دیدار مهدی توکلیان، سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قم، ضمن تقدیر از سالها فعالیت و تلاش معنوی استاد مجاهدی در حوزه شعر آیینی، گسترش و ارتقای جایگاه شعر آیینی را از اهداف و وظایف ذاتی محافل ادبی و رویکرد آموزشی، فرهنگی، اجتماعی نهاد برشمرد.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
2 + 9 =