پنجشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۶

سردبیر روزنامه خراسان‌شمالی عنوان کرد:

اعتبارات فرهنگی باید به سمت حوزه کتابخوانی سوق داده شوند

روزنامه خراسان شمالی

سردبیر روزنامه خراسان‌شمالی با اشاره به بی‌مهری‌ها به حوزه کتاب و کتابخوانی، خواستار توجه بیشتر متولیان فرهنگی و سوق‌دادن اعتبارات به این حوزه شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی، مهدی آریان مدیرکل در دیدار با علی اصغر خسروی سردبیر روزنامه خراسان‌شمالی که به مناسبت روز خبرنگار، بیان داشت: امروزه به رغم گسترش فضای مجازی و ارتباطات در کشورهای پیشرفته اما این کشورها دارای بیشترین سرانه مطالعه در جهان هستند.

وی در ادامه افزود: امروز پرتیراژترین روزنامه‌های کاغذی در کشورهای پیشرفته در عرصه فضای مجازی است، بنابراین گسترش تکنولوژی و ارتباطات نباید بهانه‌ای برای کمبودها و کم‌کاری‌ها در حوزه کتاب و کتابخوانی باشد.

آریان با بیان اینکه کتاب بزرگ‌ترین معجزه خداوند است، افزود: هر چه فعالیت‌ها در حوزه کتابخوانی با محوریت مردم بیشتر شود، اثرگذاری بیشتری دارد؛ بنابراین باید تلاش کنیم تا دوستی مردم با کتاب و کتابخانه افزایش یابد.

وی با تأکید بر لزوم افزایش ارتباط بین کتابخانه‌ها و رسانه‌ها، تصریح کرد: روزنامه خراسان شمالی پرسابقه‌ترین روزنامه استان است و قطعاً می‌تواند با کمک سایر رسانه‌ها به گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی در استان کمک کند.

سردبیر روزنامه خراسان‌شمالی نیز در این دیدار اظهار داشت: داشتن دانش الفبای خبری بنده و دیگر فعالان عرصه رسانه به واسطه ارتباط با کتاب اتفاق افتاده است.

خسروی با بیان اینکه تنفس در فضای کتابخانه برای بنده افتخار است، افزود: کتاب زمینه‌ساز تربیت نسل آینده پویا و آگاه است و امروز فاصله نسل جوان با کتاب از مشکلات مهم جامعه است.

اعتبارات فرهنگی باید به سمت حوزه کتابخوانی سوق داده شوند

اعتبارات فرهنگی باید به سمت حوزه کتابخوانی سوق داده شوند

اعتبارات فرهنگی باید به سمت حوزه کتابخوانی سوق داده شوند

برچسب‌ها

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
3 + 0 =