شنبه ۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۶

با هدف تسهیل دسترسی اعضا و مخاطبان به منابع کتابخانه ای؛

پیشخان خدمات کتابخانه‌ای کهگیلویه و بویراحمد در روستای سروک شهرستان بویراحمد افتتاح شد

image-20220820101758-4.jpeg

اولین پیشخان خدمات کتابخانه ای استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های کهگیلویه و بویراحمد، اولین پیشخان خدمات کتابخانه ای استان، با حضور محسن جبار نژاد، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان،؛ جمشید چابک، رئیس اداره کتابخانه های شهرستان بویراحمد، رئیس شورای بخش، دهیار و اعضای شورای روستای سروک و اهالی روستا افتتاح شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در مراسم افتتاح این پیشخان گفت: پیشخان های خدمات کتابخانه های عمومی از جمله ابتکارات جالب نهاد کتابخانه های عمومی کشور است که به منظور تسهیل دسترسی مخاطبان و بازگشت امانت کتاب در روستاهای بالای ۲۵۰۰ نفر جمعیت در صورت اختصاص فضای مناسب، راه‌اندازی می‌شود و کودکان، نوجوانان و جوانان به‌راحتی به منابع کتابخانه‌های استان دسترسی داشته باشند و قطعاً در ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی مؤثر خواهد بود.

پیشخان خدمات کتابخانه‌ای کهگیلویه و بویراحمد در روستای سروک شهرستان بویراحمد افتتاح شد



محسن جبار نژاد تصریح کرد: امروز شاهد بهره‌برداری از پیشخان کتابخانه‌ای در روستای سروک شهرستان بویراحمد هستیم که به عنوان یک ظرفیت فرهنگی به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان، شورای اسلامی و توسط دهیاری روستای سروک ایجاد شده است. پیشخان خدمات کتابخانه‌ای روستای سروک در واقع شعبه‌ای از کتابخانه عمومی آیت الله ملک حسینی یاسوج است که توسط این کتابخانه پشتیبانی می‌شود و این طرح برای اولین‌بار در استان کهگیلویه و بویراحمد، در روستای سروک انجام شده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی کهگیلویه و بویراحمد بیان داشت: پیشخان کتابخانه‌ای روستای سروک با مساحتی بیش از ۵۰ مترمربع و گنجایش بالغ‌ بر ۱ هزار نسخه کتاب خدمت‌رسانی خود را آغاز کرده است.

وی افزود: تفاوت کتابخانه با پیشخان، فضای در نظر گرفته شده برای مطالعه و نیز بخش‌های متعدد به منظور خدمت‌رسانی به گروه‌های مختلف سنی از جمله کودک، نوجوان و بزرگسال، است. امیدواریم افتتاح پیشخان روستای سروک الگویی برای سایر روستاهای استان شود تا بتوانیم به ارائه خدمات کتابخانه‌ای به مردم شریف روستاها بپردازیم.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
1 + 11 =