چهارشنبه ۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۳

با حکم دبیرکل نهاد؛

محمدرضا اسفاری به عنوان «مدیرکل ترویج کتاب‌خوانی و امور فرهنگی» منصوب شد

محمدرضا اسفاری

مهدی رمضانی دبیرکل نهاد با صدور حکمی محمدرضا اسفاری را به عنوان مدیرکل «مدیرکل ترویج کتابخوانی و امور فرهنگی» منصوب کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، متن حکم انتصاب محمدرضا اسفاری به این شرح است:

«کار فرهنگی بایستی مدبرانه، عمیق، با حوصله و از سوی آدم‌های باصلاحیت و کارشناس‌های حقیقتاً وارد در همه‌ شعبه‌ها و شاخه‌های گوناگون فرهنگی مورد توجه قرار بگیرد.»
مقام معظّم رهبری

جناب آقای محمدرضا اسفاری

سلام علیکم

به مدد فضل خداوند دانا و با استعانت از فیض آسمانی حضرات معصومان (علیهم‌السلام) با توجه به توانایی‌های اجرایی و با آگاهی از تعهد و مسئولیت‌پذیری‌تان، بنا بر پیشنهاد معاون محترم توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتاب‌خوانی، به موجب این حکم شما را به مدت دو سال به سمت «مدیرکل ترویج کتاب‌خوانی و امور فرهنگی» منصوب می‌کنم.

چنانکه در سند چشم‌انداز نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در افق ۱۴۰۴ نیز آمده است، کتابخانه باید در قامت «مرکزی برای یادگیری، رشد مهارت و ارتقای تعاملات فکری و علمی» جلوه‌گر شود. در پیِ این ضرورت، بر انجام روشمند و دقیق محورهای زیر تأکید می‌کنم و تحقق آنها را امید و انتظار دارم:

تعریف فعالیت‌ها و برنامه‌های بنیادی و مناسبتیِ جدید در حوزه ترویج کتاب‌خوانی، اجرای خلاقانه‌تر برنامه‌های جاری و نظارت بر کیفیت و درستیِ اجرای آنها، شناسایی و پیگیریِ حل مشکلات مضمونی و اجرایی طرح‌های فرهنگی، «توجه ویژه به اعضای کتابخانه‌های عمومی به عنوان یکی از ارکان توسعه در نهاد و برنامه‌ریزی دقیق، کارآمد و پیش‌برنده به منظور حفظ و افزایش اعضاء»، «برنامه‌ریزی به منظور ایجاد یک طراحی و رابطه پایدار و دوسویه با اعضاء»، برقراری ارتباط مؤثر و کارساز با کارشناسان فرهنگی استانی، برنامه‌ریزیِ تعاملی به منظور ارائه خدمات فرهنگیِ برون‌کتابخانه‌ای و پیگیری جدیِ ایده «کتابخانه به مثابه پایگاه اجتماعی» به منظور تعمیم و گسترش فعالیت‌های فرهنگی، تدوین تقویم سالانه برنامه‌های فرهنگی، برنامه‌ریزی و طراحی برای برگزاری جشنواره کتاب‌خوانی رضوی به شیوه‌ای روزآمد، متفاوت و نوین و ارائه اثربخش و مفید تبلیغات ترویجی در حوزه کتاب در محیط کتابخانه.

برای شما در خدمت به آرمان‌های والای نظام مقدس جمهوری اسلامی و انجام فریضه فرهنگی‌تان از درگاه حضرت حق توفیق مسألت می‌کنم. انّه ولی التوفیق.

مهدی رمضانی
دبیرکل


از جمله سوابق محمدرضا اسفاری می‌توان به مدیر تولید و هنری شبکه آی‌فیلم صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، مدیر مرکز اسناد آیت‌الله محمدی ری‌شهری و مدیریت تولید و هنری چندین برنامه تلویزیونی اشاره کرد. وی متولد ۱۳۶۱ است و تا پیش از این سرپرستی این اداره‌کل را بر عهده داشت.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
1 + 1 =