یکشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۳

مدیرکل توسعه کتابخانه‌های نهاد در کارگروه افتتاح کتابخانه:

کتابخانه مرکزی خرم آباد با به‌روزترین و مجهزترین امکانات تجهیز خواهد شد

مرکزی خرم آباد

مدیرکل توسعه کتابخانه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در کارگروه افتتاح کتابخانه مرکزی خرم‌آباد از تجهیز این کتابخانه با به روزترین و مجهزترین امکانات استاندارد خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان لرستان، کارگروه افتتاح کتابخانه مرکزی خرم‌آباد با حضور اصغر گودرزی، مدیرکل توسعه کتابخانه‌ها؛ هادی امیری، مدیرکل امور عمرانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور؛ سیدسجاد راستخانه، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان لرستان و برخی از کارشناسان مرتبط در اداره‌کل توسعه کتابخانه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برگزار شد. 

سیدسجاد راستخانه، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان لرستان در ابتدای این جلسه با قدردانی از مساعدت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در تجهیز کتابخانه مرکزی خرم آباد، گفت: افتتاح کتابخانه مرکزی خرم‌آباد به عنوان بزرگترین پروژه فرهنگی استان، یکی از خواسته‌های مردم فرهنگ‌دوست این دیار بوده و به همین منظور بلافاصله پس از تکمیل فاز اول ساختمان با مساعدت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور روند بازطراحی و تجهیز این کتابخانه آغاز شده است.

راستخانه با بیان اینکه تاکنون سه سهمیه کتاب از سوی نهاد برای کتابخانه مرکزی وارد استان شده است، افزود: به منظور پیشبرد اهداف در زمینه‌های مختلف، جمعی از کتابداران خرم‌آباد در دو نوبت کاری مشغول به ثبت و آماده‌سازی کتاب‌های ارسالی هستند؛ به‌طوری‌که آمار ثبت در حال حاضر در حدود ۱۱ هزار نسخه است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان لرستان تصریح کرد: اعتبار لازم از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برای خرید قفسه و میزهای کتابخانه مرکزی خرم‌آباد در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه مرحله بعد خرید تجهیزات الکترونیکی برای کتابخانه مرکزی خرم‌آباد است، افزود: از طریق کمیته بازطراحی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، مشاور و شرکت طراحی انتخاب و در روزهای آینده نیز روند بازطراحی به صورت عملی آغاز خواهد شد.

کتابخانه مرکزی خرم آباد با به‌روزترین و مجهزترین امکانات تجهیز خواهد شد

مدیرکل توسعه کتابخانه‌های نهاد کتابخانه‌های کشور نیز در این جلسه بیان داشت: با توجه به اینکه قریب به ۲۰ سال از کلنگ‌زنی و طراحی فضای کتابخانه می‌گذرد، این کتابخانه با خدمات و فعالیت‌های به‌روز کتابخانه‌ها فاصله دارد. به دنبال این هستیم که بتوانیم با همکاری سایر همکاران نهاد به‌ویژه اداره کل امور عمرانی از این فضا در رابطه با خدمات به‌روز کتابخانه‌ای بیشترین بهره‌برداری را داشته باشیم و بتوانیم فضاهای موجود را بازطراحی کنیم.

اصغر گودرزی ادامه داد: بخش‌های محتلفی برای این کتابخانه در نظر گرفته شده است. این بخش ها با به‌روزترین و مجهزترین امکانات تجهیز می‌شوند؛ همچنین در طراحی داخلی نیز از نمادهای بومی و محلی استفاده خواهد شد.

گفتنی است راستخانه، پس از این جلسه با جواد اسدی، سرپرست اداره‌کل تأمین منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در خصوص تأمین منابع کتابخانه مرکزی خرم‌آباد و سایر کتابخانه‌های عمومی استان دیدار و گفتگو کرد.

کتابخانه مرکزی خرم آباد با به‌روزترین و مجهزترین امکانات تجهیز خواهد شد

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
5 + 5 =