یکشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۶

دبیرکل نهاد در اختتامیه همایش مدیران‌کل استان‌ها مطرح کرد؛

شیب صعودی حرکت نهاد در فضای فرهنگی کشور

اختتامیه همایش مدیران کل استانی

مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور در جمع مدیران کل استان های نهاد گفت: رصدها و ارزیابی های ما نشان می دهد شیب حرکت نهاد در فضای فرهنگی کشور یک شیب صعودی است و ما از این حیث در حال پیشرفت هستیم. لذا باید از این ظرفیت ها و فضایی که فراهم شده نهایت استفاده را داشته باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، مراسم اختتامیه همایش مدیران‌کل کتابخانه‌های عمومی استان‌ها، جمعه ۱۹ اسفندماه با حضور فرشاد مهدی‌پور، معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد به همراه معاونان، مدیران‌کل ستادی و مدیران‌کل استانی نهاد به میزبانی کتابخانه مرکزی پارک‌شهر تهران برگزار شد.

مهدی رمضانی در این مراسم با تقدیر از حضور مدیران‌کل استان های نهاد در این همایش در سخنانی گفت: برنامه‌های پیش‌بینی شده در این همایش ۳ روزه اعم از جلسات مختلف، سخنرانی‌ها، بازدیدها و دیدارها با این هدف صورت گرفت تا مدیران‌کل ما در استان‌ها در جریان مسائل کلان فرهنگی در کشور قرار گیرند و با دید بازتری در حوزه فعالیت‌های خود تصمیم‌گیری کنند. همچنین آنچه از سوی دوستان ما در ستاد در این همایش ارائه شد، بر مبنای نزدیک‌تر شدن ستاد تهران و ستاد استان‌ها و در نتیجه انسجام بیشتر در پیشبرد امور در کتابخانه‌ها و حل مسائل و مشکلات و هم‌افق شدن در سال آتی به منظور پیشبرد برنامه‌ها بود.

دبیرکل نهاد تأکید کرد: نباید هیچ گسستی میان ستاد مرکزی و استان‌ها وجود داشته باشد. ما در نهاد تلاش می‌کنیم که دچار گسست نشویم و با برگزاری اینگونه جلسات و همایش‌ها، اهتمام خود را برای ایجاد وحدت و عبور از موانع و بحران‌های موجود بکار ببندیم و خدمات خود به مردم و اعضاء را گسترش دهیم.

شیب صعودی حرکت نهاد در فضای فرهنگی کشور

رمضانی با اشاره به لزوم بهره‌برداری صحیح از ظرفیت‌های کتابخانه‌های عمومی گفت: مدیران‌کل ما در استان‌ها حتماً متوجه هستند که نقطه مهم و اثرگذاری را راهبری می‌کنند؛ حتی اگر این نقطه مهم در برخی موارد شناخته شده نباشد، اما این موضوع از میزان اثرگذاری آن کم نمی‌کند و از اثرگذاری‌ای که در اختیارشان قرار دارد نمی‌کاهد. البته حوزه کتابخانه‌های عمومی یک حوزه شناخته شده است، اما شاید کارکردهای آن مورد شناسایی درست و دقیق واقع نشده و از ظرفیت‌های آن استفاده نشده است. رصدها و ارزیابی‌های ما نشان می‌دهد شیب حرکت نهاد در فضای فرهنگی کشور یک شیب صعودی است و ما از این حیث در حال پیشرفت هستیم. لذا باید از این ظرفیت‌ها و فضایی که فراهم شده نهایت استفاده را داشته باشیم.

وی برگزاری این همایش را باعث وحدت و همگرایی بیشتر نهاد در بخش‌های مختلف دانست و تأکید کرد: اگر هر یک از ادارات‌کل استان‌ها قوی باشد، نهاد قوی است و اگر ضعیف باشد، ضعف مجموعه است. لذا ما در پی مچ‌گیری و تضعیف همکارانمان در هیچ استانی نیستیم و این موضوعات در فضای مدیریتی ما هیچ راهی ندارد. اما حتماً در پی اصلاح امور و حرکت به سمت نقطه مطلوب هستیم.

مهدی رمضانی یادآور شد: آنچه روزی به عنوان یک آرزو در نهاد مطرح می‌شد، امروز در حال تحقق است و به کار جاری ما تبدیل شده است. امروز اگر از گسترش خدمات کتابخانه‌های عمومی به سمت اجتماعی شدن، پر کردن اوقات فراغت، کسب دانش و علم حرف می‌زنیم و اگر به دنبال تأثیرگذاری کتابخانه‌های عمومی در جامعه هستیم، در آن یک چشم‌اندازی از «عمل» می‌بینیم. اساساً به دنبال شعار دادن نیستیم و اگر درباره نکته‌ای صحبت می‌کنیم، زمینه‌ای از اجرا در آن وجود دارد. 

شیب صعودی حرکت نهاد در فضای فرهنگی کشور

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
1 + 2 =