چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۱

مدیرکل میراث فرهنگی لرستان در دیدار با مدیرکل کتابخانه های مطرح کرد:

گنجینه کتاب‌های لرستان‌‍شناسی به کتابخانه مرکزی خرم آباد اهداء خواهد شد

میراث فرهنگی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان در دیدار با مدیرکل کتابخانه های عمومی از اهدای گنجینه کتاب های لرستان شناسی به کتابخانه مرکزی خرم آباد خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان لرستان، سیدسجاد راستخانه، مدیرکل به منظور استفاده از تجربیات و نظرات کارشناسان میراث فرهنگی در بازطراحی کتابخانه مرکزی خرم‌آباد با عطااله حسن پور، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان دیدار و گفتگو کرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در ابتدای این دیدار بیان داشت: فاز اول ساختمان کتابخانه مرکزی خرم‌آباد به عنوان بزرگترین پروژه فرهنگی استان تکمیل شده و این اداره کل با مساعدت نهاد کتابخانه های عمومی کشور در حال تجهیز و بازطراحی این کتابخانه می باشد.

سیدسجاد راستخانه با بیان اینکه کتابخانه مرکزی با ارائه ۴۰ خدمت به مهمترین مرکز فرهنگی استان تبدیل خواهد شد، افزود: طراحی کتابخانه مربوط به سالیان گذشته بوده و بازطراحی کاربری کتابخانه بسیار ضروری بوده که همزمان با خرید تجهیزات و ثبت کتب، بحث بازطراحی نیز در حال انجام می باشد.

وی ادامه داد: تاریخ و فرهنگ استان یک فرهنگ بسیار کهن و غنی بوده که بر این اساس در نظر است در بحث بازطراحی و بخش لرستان شناسی کتابخانه مرکزی از المان های سنتی و بومی استفاده شود که در این خصوص نیازمند مساعدت و همکاری اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان نیز در این دیدار ضمن تأکید برای ترویج فرهنگ مطالعه به ویژه در میان کودکان و نوجوانان، بیان داشت: از آنجا که مطالعه در دوران کودکی و نوجوانی یکی از عناصر اصلی و تأثیرگذار در شکل‌گیری شخصیت است، آشنا کردن این نسل با کتاب و کتاب‌خوانی تأثیر بسزایی در رشد و تکامل ابعاد مختلف شخصیتی دارد؛ بنابراین توجه به این امر مهم موجب تربیت افرادی سالم و در نهایت شکل‌گیری جامعه سالم خواهد شد.

عطااله حسن پور ضمن اشاره به تأثیر برخی فناوری‌های نوین در کاهش نرخ کتابخوانی، گفت: مشکل کتاب‌خوانی، رسانه‌های نوظهوری است که گریبان‌گیر اهالی فرهنگ شده و فضای مجازی و فناوری‌های جدیدی همچون؛ تلفن همراه، ‌اینترنت و پیام‌رسان بی‌تأثیر در فاصله‌گیری از یار مهربان «کتاب» نبوده است.

وی ضمن ابراز خرسندی از همکاری با کتابخانه های عمومی در بازطراحی کتابخانه مرکزی خرم‌آباد، اظهار داشت: نگاه مجموعه کتابخانه های عمومی به بحث لرستان شناسی و نصب المان های بومی استان در کتابخانه مرکزی جای تقدیر و تشکر داشته و مجموعه میراث فرهنگی با همه امکانات و توان در این مورد در کنار کتابخانه های عمومی خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان همچنین گفت: در بحث غنی سازی مخزن کتابخانه مرکزی، گنجینه کتاب های لرستان شناسی که در اداره کل میراث فرهنگی وجود داشته به کتابخانه مرکزی خرم آباد اهدا خواهد شد تا عموم علاقه‌مندان از این کتاب‌های ارزشمند بهره‌مند شوند.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
4 + 14 =