یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۱

تولیت آستان مطهر شاهچراغ(ع) در پیامی عنوان کرد؛

برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی فرصتی برای توسعه فرهنگی جامعه است

تولیت آستان مطهر شاهچراغ (ع)

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری، تولیت آستان مطهر شاهچراغ(ع) با ارسال پیامی برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی را غنیمت دانست و بر مشارکت گسترده عموم در این رویداد فرهنگی تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه های عمومی استان فارس، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری، تولیت آستان مطهر شاهچراغ(ع) با صدور پیامی از عموم مردم دیندار استان فارس برای مشارکت در جشنواره کتابخوانی رضوی دعوت کرد و گفت: امیدوارم تمامی هم‌استانی‌های عزیز از این بستر و خوان کرم اهل بیت(ع) و جشنواره‌ای که به نام نامی امام رضا(ع) و خاندان مطهر ایشان مزیّن است، بهره‌مند شوند. متن پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

رَحِمَ اللّه ُ عَبْدا اَحیا اَمْرَنا یَتَعَلَّمُ عُلومَنا وَ یُعَلِّمُهَا النّاسَ، فَاِنَّ النّاسَ لَوْ عَلِموا مَحاسِنَ کَلامِنا لاَتَّبَعونا
رحمت خدا بر بنده‌ای که امر ما را زنده کند، دانش‌های ما را فرا گیرد و به مردم بیاموزد. اگر مردم زیبایی‌های سخنان ما را می‌دانستند از ما پیروی می‌کردند (معانی الأخبار، ص ۱۸۰، ح ۱)

تقویت و توسعه هویت فرهنگی و دینی از اهداف انقلاب اسلامی است و در طول چند سال اخیر هرساله شاهد برگزاری هر چه باشکوه‌تر جشنواره کتابخوانی رضوی هستیم، بدون شک برکت کشور عزیزمان به یمن وجود بابرکت حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع)، کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) و حضرت احمد بن موسی شاهچراغ(ع) است و اشاعه و ترویج اندیشه‌های اهل بیت(ع) می‌تواند زمینه رشد معنویت و خودسازی را برای جوانان و نوجوانان فراهم نموده و انسان را به سرمنزل مقصود برساند.

 وقت‌گذاری در زمینه کتابخوانی و ترویج فرهنگ کتابخوانی به ویژه فرهنگ رضوی، در حقیقت، سرمایه‌گذاری مُولّد و زاینده است که ثمر آن، عاید نسل حال و آینده، می ‌شود و همگان از این سرمایه‌گذاری منتفع خواهند شد.

خوشبختانه کتابخانه‌های عمومی استان‌ها، در حال برگزاری دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی هستند؛ وجود این جشنواره به‌منظور مطالعه کتاب‌های مفید و ارزشی و آشنایی هر چه بیشتر با سیره و منش اهل بیت(ع) غنیمت است.

سال گذشته با زحمات کتابداران کتابخانه‌های عمومی و مشارکت و علاقه‌مندی مردم، تعداد زیادی از مردم فارس در این رویداد ارزشی شرکت کردند.

امید است در سال جاری تمامی هم‌استانی‌های عزیز از این بستر و خوان کرمِ اهل بیت(ع) و جشنواره‌ای که به نام نامی امام رضا(ع) و خاندان مطهر ایشان مزیّن است، بهره‌مند شوند.

بی‌شک، جشنواره کتاب‌خوانی رضوی فرصتی برای ترویج فرهنگ متعالی اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع)، الگوبرداری عموم مردم از سبک زندگی ائمه اطهار(ع)، نهادینه شدن عادت به کتاب‌خوانی و در نتیجه توسعه فرهنگی جامعه خواهد بود؛ لذا همه دستگاه‌های اجرایی، فرهنگی، سازمان‌های مردم‌نهاد و مردم ادب‌دوست و کتاب‌خوان استان فارس را به شرکت در این جشنواره ارزشمند دعوت می‌کنم.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
2 + 3 =