سه‌شنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۷

با تجلیل از خبرنگاران مروج کتاب و کتابخوانی و رونمایی از یک عنوان کتاب در حوزه رسانه؛

نشست کتاب خوان خبرنگاران در رشت برگزار شد

image-20230815114433-10.jpeg

نشست کتاب خوان اصحاب رسانه گیلان به مناسبت روز خبرنگار همراه با رونمایی از کتاب «اصول علمی روزنامه نگاری» روزنامه نگاری سایبری نوشته مجید محمدپور در رشت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان نشست کتاب خوان خبرنگاران و تجلیل از ۲۸ خبرنگار مروج کتاب و کتابخوانی استان با همکاری مشترک اداره کل کتابخانه های عمومی گیلان و مرکز اسناد و کتابخانه ملی گیلان روز دوشنبه (۲۳ مرداد) با حضور یاسر تقوی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان؛ حسین بهمنش، مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی گیلان؛ مجید محمدپور، نویسنده، پژوهشگر و فعال حوزه رسانه؛ زهذا بدن آرا، معاون امور کتابخانه ها و همکاری ها؛ محمود محمدی، معاون اداری و مالی کتابخانه های عمومی استان؛ پونه نیکوی، مدیر خبرگزاری ایسنا استان و از شعرای برجسته استان؛ معصومه نیک کار، سردبیر پایگاه خبری پویشگران گیل، نویسنده دو عنوان کتاب در حوزه رسانه و پزوهشگر حوزه رسانه؛ نوشین کریمی، فعال رسانه ای و مسئول خبرگزاری قرآنی شبستان؛ میتزال حسابی، فعال رسانه ای و خبرنگار ارشد روزنامه گلچین امروز و سوال و جواب؛ سید مرتضی رضویان، از پیشکسوتان عرصه رسانه در گیلان و سردبیر هفته نامه رخداد گیلان، مسئولین اداره کل کتابخانه های عمومی استان و خبرنگاران و فعالین حوزه رسانه در سالن اجتماعات مرحوم آیت الله سید محمود ضیابری مرکز اسناد و کتابخانه ملی گیلان برگزار شد.

نشست کتاب خوان خبرنگاران در رشت برگزار شد

بدون خبرنگار اخبار در تاریخ از یادها می رود
 
مدیرکل کتابخانه های استان گیلان در این نشست فرهنگی با تبریک فرارسیدن روز خبرنگار، رسالت خبرنگاری را رسالت زینبی دانست و گفت: بدون حضور شما اخبار گم می شود و تاریخ از یادها می رود. برای بالندگی خبر حضور اصحاب رسانه اثرگذار است؛ زیرا فرهنگ و باورهای حاکم بر مردم را جهت می دهند و می توانند با قدرتی که دارند یک انسان اثر گذار یا غیر آن را، بسازند.
تقوی خبرنگاران را جهت دهنده ی افکار عمومی دانست و تصریح کرد: خبرنگاری یک رسالت الهی است.
 
وی در ادامه، با تاکید بر اینکه معرفی کتاب و کتابخوانی از سوی رسانه‌ها حائز اهمیت است، خاطر نشان کرد: اساس پیشرفت، سخاوت و شقاوت کشورها در کتاب هایشان پیدا است. کسی که با کتاب انس دارد درجه ای از حکمت را کسب کرده است.
 
تقوی اظهار کرد: بی توجهی به کتابخانه ها از سوی مدیران و مسئولین منجر به کاهش خوانش مردم می شود ولی توجه به زیرساخت‌های کتابخوانی و تعدد کتابخانه ها منجر به افزایش میزان مطالعه و گرایش مردم به کتاب می شود. عقب ماندگی کشورها بخاطر بی اعتنایی به کتاب اتفاق می افتد. به زعم ما، انقلاب اسلامی ایران انقلاب کتاب است.
 
وی در ادامه از عضویت رایگان تمامی خبرنگاران استان و خانواده هایشان در کتابخانه های عمومی سراسر کشور خبر داد و گفت: خبرنگاران از این پس می توانند به سه هزار و ۵۰۰ باب کتابخانه سراسر کشور به راحتی مراجعه و از کتاب های موجود استفاده کنند.
نشست کتاب خوان خبرنگاران در رشت برگزار شد
بهمنش: ملتی که نسبت به داشته‌های خود بی‌اعتنا باشد نسبت به آینده بی‌مهر خواهد بود
 
مدیر سازمان اسناد و کتابخانه ملی گیلان نیز در این نشست با بیان اینکه خوبی این جلسات آموختن و یاد دادن است، اظهار کرد: اصحاب رسانه می توانند سفیران اسناد و میراث مکتوب استان باشند و در هر کجا که حضور دارند و هر رسانه ای که هستند ما را از آنچه که غنیمت و میراث می شماریم حمایت کنند. داشته‌های امروز ما از گذشتگان و پیشینیان است و هر قوم و ملتی که نسبت به داشته‌های خود بی‌اعتنا باشد بی شک نسبت به آینده هم بی‌مهر و بی‌اعتنا خواهد بود.
 
بهمنش با اشاره به دول استکباری که در جنگ ها و تجاوز به حریم کشورها، به دنبال بهره وری و به غنیمت بردن گذشته آن ملت ها هستند، افزود: دشمن همیشه می خواهد ارتباط مردم با گذشته شان را قطع کنند تا انقطاع تاریخی روی دهد.
وی از دیگر تلاش های دشمن را تغییر دادن زبان آن ملت ها دانست و ادامه داد: میراث قابل فراموشی نیست. ملتی که هویت تاریخی خود را فراموش کند به آینده خود لگد زده است. اسناد و داشته‌های مکتوب جزو میراث سندی و شامل کتب خطی، چاپی، سنگی، یک برگ جریده روزنامه و... بوده و بسیار حائز اهمیت هستند. متاسفانه در استان گیلان نسبت به خیلی از اسناد تولیدی خود بی مهر بوده ایم. اسنادی که در گنجه‌ها، طاقچه‌ها، زیرزمین خانه‌ها و.. خاک می‌خورند یک سند هویتی هستند که می بایست مردم را نسبت به حفظ آنان مطلع کنیم و این کار بی شک با کمک رسانه امکانپذیر است.
نشست کتاب خوان خبرنگاران در رشت برگزار شد
نشست کتاب خوان خبرنگاران در رشت برگزار شد
نشست کتاب خوان خبرنگاران در رشت برگزار شد
نشست کتاب خوان خبرنگاران در رشت برگزار شد
نشست کتاب خوان خبرنگاران در رشت برگزار شد
گفتنی است، در این نشست، ۵ جلد کتاب «فیه مافیه» اثر مولانا جلال الدین محمد بلخی و «داستان رویان» توسط پونه نیکوی، مدیر خبرگزاری ایسنا گیلان؛ «رد پای مه (خاطرات جنگ سوریه) نوشته میرعمادالدین فیاضی، توسط نوشین کریمی، مسئول خبرگزاری قرآنی شبستان؛ « مدیریت رسانه» نوشته وحید خاشعی، توسط معصومه نیک کار، سردبیر پایگاه خبری پویشگران گیل؛ «سال بلوا» نوشته عباس معروفی توسط میترا حسابی، خبرنگار ارشد روزنامه گلچین امروز و سوال جواب و کتاب «کتاب» بررسی وضعیت مطالعه در کشورهای توسعه یافته توسط یاسر تقوی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان معرفی شدند.
نشست کتاب خوان خبرنگاران در رشت برگزار شد
همچنین در این نشست از کتاب «اصول علمی روزنامه نگاری و روزنامه نگاری سایبری» به نویسندگی مجید محمدپور، استاد دانشگاه و مدیر پیشکسوت رسانه ای رونمایی شد.

نشست کتاب خوان خبرنگاران در رشت برگزار شد


تجلیل از ۲۸ خبرنگار فعال در حوزه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در گیلان از دیگر برنامه های این نشست بود.
نشست کتاب خوان خبرنگاران در رشت برگزار شد

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
8 + 2 =