چهارشنبه ۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۶

استاندار چهارمحال و بختیاری در دیدار دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تأکید کرد؛

ضرورت تکمیل پروژه کتابخانه مرکزی استان

دیدار مهدی رمضانی دبیرکل نهاد با غلامعلی حیدری استاندار چهارمحال و بختیاری

غلامعلی حیدری، استاندار چهارمحال و بختیاری در دیدار با مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور خواستار تکمیل کتابخانه مرکزی استان شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد طی سفر به چهارمحال و بختیاری با غلامعلی حیدری، استاندار این استان دیدار و گفتگو کرد.
در این دیدار غلامعلی حیدری استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: این استان به سبب موقعیت جغرافیایی کوهستانی نیاز به کتابخانه های سیار برای نقاط شهری، به ویژه روستایی و عشایری دارد و انتظار می رود کتابخانه های عمومی و سایر دستگاه های مرتبط در این خصوص مشارکت کنند.
حیدری یادآور شد: کتابخانه های موجود نیز نیاز به تعمیر و تجهیز بیشتری دارد. چهارمحال و بختیاری ظرفیت های فرهنگی بیشماری دارد، اما متاسفانه متناسب با این ظرفیتها، زیرساخت لازم شکل نگرفته است.
وی با تاکید بر ضرورت تکمیل پروژه کتابخانه مرکزی این استان اظهار داشت: در حالی که سال ها است که زمین کتابخانه مرکزی استان تامین شده اما به سبب نبود اعتبارات لازم این طرح هنوز اجرایی نشده است. وزیر نفت قول داده است که اعتبار مورد نیاز این طرح را تامین کند که برای این موضوع می بایست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همکاری و مشارکت کند.

همچنین مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور در این دیدار اظهار داشت: در ۲ سال اخیر اقدامات شاخص و قابل توجهی در حوزه کتابخانه های عمومی شکل گرفته که این اقدامات هم در حوزه عمرانی و زیرساختی و هم در بعد نرم‌افزاری مشهود است. تمام طرح های دارای پیشرفت اجرایی ۵۰ درصد و حتی کمتر در حال حاضر فعال است و در اعتبارات سفر رئیس‌جمهور گنجانده شده است.
وی ادامه داد: در دولت سیزدهم نسل جدید کتابخانه های عمومی در حال توسعه است و در حال حاضر در بسیاری از کتابخانه های مرکزی سراسر کشور ۶۰ عنوان خدمت ارائه می شود.
رمضانی با بیان اینکه ۱۱ شهر چهارمحال و بختیاری فاقد کتابخانه است، اظهار داشت: این استان از نعمت کتابخانه مرکزی هم بی بهره است و باید تلاش کرد تا این فضا در استان ایجاد شود.
وی با تأکید بر تشکیل به موقع جلسات انجمن کتابخانه های عمومی در استان چهارمحال و بختیاری، گفت: تشکیل انجمن به ریاست استاندار موجب پیشرفت حوزه کتابخانه‌های عمومی استان خواهد شد.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
4 + 13 =