سه‌شنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۰

در مراسم تجلیل از فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی قزوین عنوان شد؛

توجه ویژه به توسعه فرهنگ مطالعه بین کودکان اولویت نهاد کتابخانه های کشور است

بزرگداشت هفته کتاب قزوین

به مناسبت بزرگداشت سی و یکمین هفته کتاب جمهوری اسلامی، از فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی استان قزوین تجلیل شد.

به گزارش روابط عمومی کتابخانه های عمومی استان قزوین، مراسم گرامیداشت هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار با حضور سکینه قاسم پور مدیرکل دفتر برنامه ریزی نهاد کتابخانه ها، فاطمه محمدبیگی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان، مصطفی غفوری فرماندار البرز، مهدی نجاتی معاون اجتماعی سپاه صاحب الامر (عج)، محمد مقدم مدیرکل بنیاد حفظ ارزش های دفاع مقدس، پژمان صالحی فر مدیرکل انتقال خون،  حمیدی رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان، مریم تقوی رئیس بنیاد ایران شناسی استان، مهری تقوی عضو شورای شهر، فرج الله فصیحی رامندی عضو شورای شهر، زهره ترکمن رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی، احمد خورگامی مدیرعامل نمایشگاه های بین المللی استان و جمعی از اعضای کتابخانه ها و کتابداران برگزار شد.

قاسم پور

قاسم پور

 سکینه قاسم پور مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی نهاد کتابخانه های عمومی کشور در این مراسم گفت: نهاد کتابخانه ها  طی سال های اخیر اهتمام ویژه ای به ارتقای فرهنگ مطالعه بین کودکان و نوجوانان داشته و در این زمینه برنامه ریزی های مدونی نیز دارد.

وی ادامه داد: در این راستا اقدامات متنوع و ارزشمندی نیز انجام شده که از جمله می توان به ایجاد بخش های تخصصی کودک و نوجوان در کتابخانه ها، تجهیز و بهسازی این بخش ها و تامین جدیدترین و بروزترین و مناسب ترین کتب برای این گروه های سنی و برگزاری برنامه های فرهنگی آموزشی و اجتماعی متنوع اشاره کرد.

قاسم پور با اشاره به اهممیت مطالعه و کتابخوانی یادآور شد: جایگاه مهم کتاب فقط منحصر به یک هفته نیست و باید همواره نسبت به اهمیت کتابخوانی و ارتقای سطح مطالعه به ویژه بین کودکان و نوجوانان دغدغه وجود داشته باشد که این مهم همدلی و همراهی هرچه بیشتر مسئولان را با کتابخانه های عمومی می طلبد.

وی به وضعیت کتابخوانی در استان قزوین اشاره کرد و گفت: خوشبختانه قزوین جزو استان هایی است با توجه به امکاناتی که دارد از که از شاخص های برتر کتابخانه ای برخوردار است، که جا دارد در این راستا از زحمات همکاران در این استان قدردانی کنیم.

فاطمه محمدبیگی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین نیز در این مراسم ضمن بزرگداشت یاد علامه طباطبایی و هفته کتاب، اظهار داشت: مجاهدت های علامه طباطبایی در نشر و ترویج دین الهی غیر قابل انکار است و بایستی نسل کودک و نوجوان با این چهره دینی و فرهنگی بیش از پیش آشنا شوند.

محمدبیگی

محمدبیگی

وی ادامه داد: اگر می خواهیم پیشرفت همه جانبه در حوزه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی داشته باشیم راهی جز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین مردم نداریم.

محمدبیگی با تاکید بر اینکه کتاب خوانی، دانایی و توانایی را در پی دارد افزود: دانش، آگاهی، خردورزی، همزیستی، ایمان و معرفت انسان با کتابخوانی رشد و ارتقا می یابد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین در پایان با اشاره به اینکه حدود 66 هزار نفر عضو کتابخانه های عمومی در سطح استان هستند افزود: برای ارتقای فرهنگ مطالعه و کتابخوانی نهایت تلاش خود را به کار خواهیم گرفت و در این زمینه به همراهی و همدلی بیشتر مسئولان در سایر دستگاه ها نیز احتیاج داریم.

در پایان این مراسم از انجمن برتر ، کتابخانه های مشارکتی و نهادی و کتابداران برتر و همچنین اعضای فعال و خیرینی که فعالیت های ارزشمندی طی یکسال اخیر در کتابخانه های عمومی استان داشتند تقدیر شد.

هفته کتاب

هفته کتاب

هفته کتاب

هفته کتاب

هفته کتاب

هفته کتاب

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
2 + 16 =