شنبه ۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۷

استاد حسین انصاریان در دیدار با مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم عنوان کرد؛

ضرورت تبدیل کتابخانه امام سجاد(ع) به کتابخانه عمومی با ظرفیت ۱۰۰ هزار جلد کتاب

دیدار با استاد انصاریان

حجت الاسلام و المسلمین استاد حسین انصاریان در دیدار با مهدی توکلیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم بر اهمیت استفاده از منابع و مساجد در جهت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی تاکید کرد و گفت: کتابخانه امام سجاد (ع) دارای کتب علمی و فرهنگی است که امیدواریم با استفاده از ظرفیت مشترک با نهاد کتابخانه های عمومی، مردم منطقه و شهروندان استان قم از منابع غنی آن که در طرح توسعه آن به ۱۰۰ هزار عنوان افزایش خواهد یافت، بهره مند شوند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم، همزمان با سی و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، مهدی توکلیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم با حجت الاسلام و المسلمین استاد حسین انصاریان دیدار و گفتگو کرد.

حجت الاسلام و المسلمین انصاریان در این دیدار گفت: کتابخانه های عمومی باید بتوانند خدمات عمومی نسبت به مردم هر محله داشته باشند و منفعت علمی، اخلاقی و فرهنگی برای عموم مردم داشته باشند.

وی در ادامه افزود: باید از ظرفیت مساجد و منابر شیعه در جهت ترویج و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی بهره گرفت و مسجد را به محلی برای کتابخوانی تبدیل کرد.

استاد انصاریان با تاکید بر همکاری موسسه دارالعرفان با اداره کل کتابخانه های عمومی استان در جهت ایجاد تبدیل کتابخانه امام سجاد (ع) به کتابخانه عمومی گفت: این کتابخانه دارای کتب علمی و فرهنگی است که امیدواریم با استفاده از ظرفیت مشترک با نهاد کتابخانه های عمومی، مردم منطقه و شهروندان استان قم از منابع غنی آن که در طرح توسعه آن به ۱۰۰ هزار عنوان افزایش خواهد یافت، بهره مند شوند.

وی تاکید کرد: خوشبختانه کتاب های بسیار خوبی با هدف به روزرسانی و غنی سازی کتاب های مرتبط با امام سجاد (ع) در موسسه دارالفرفان منتشر شده است و در آینده ای نزدیک نیز طرح تولید ۵۰۰ جلد کتاب در حوزه کودک و نوجوان با توجه به منابع دینی و داستان های قرآنی توسط این انتشارات آغاز خواهد شد.

در این دیدار، مهدی توکلیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان نیز به ارائه گزارشی از اهم فعالیت های کتابخانه های عمومی در هفته کتاب پرداخت.
گفتنی است که تعداد ۲۵ نسخه از آخرین تالیف استاد انصاریان با عنوان پرسش و پاسخ مباحث اعتقادی که درموضوع پاسخگویی به شبهات توسط انتشارات موسسه منتشر شده است در پایان این دیدار به کتابخانه های عمومی استان اهدا شد.

ضرورت تبدیل کتابخانه امام سجاد (ع) به کتابخانه عمومی با ظرفیت 100 هزار عنوان کتاب

ضرورت تبدیل کتابخانه امام سجاد (ع) به کتابخانه عمومی با ظرفیت 100 هزار عنوان کتاب

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
7 + 10 =