دوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۳

به همت کتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس سره) مشهد؛

کارگاه آموزشی «گوگل را قورت بده!» برگزار شد

کارگاه آموزشی «گوگل را قورت بده!» با حضور جمعی از دانش آموزان دبیرستان بعثت برگزار شد

کارگاه آموزشی «گوگل را قورت بده!» به همت کتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس سره) مشهد و با حضور جمعی از دانش آموزان دبیرستان بعثت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی، کارگاه آموزشی «گوگل را قورت بده!» به همت کتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس سره) مشهد و با حضور جمعی از دانش آموزان دبیرستان بعثت برگزار شد.

نیره دادخواه، کتابدار بخش نوجوان کتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس سره) مشهد گفت: امروزه موتورهای جستجو ابزار اصلی بازیابی اطلاعات در اینترنت محسوب می‌شوند. آشنایی با موتورهای مختلف جستجو به منظور بازیابی سریع و صحیح اطلاعات و جستجوی رکوردهای مرتبط مطلوب و اجتناب از بازیابی رکوردهای نامرتبط، یکی از نیازهای اساسی استفاده‌کنندگان از اینترنت است.

وی افزود: آنچه برای جستجوگران اینترنت اهمیت دارد، صرفه‌جویی در وقت است. در همین راستا، موتورجستجوی «گوگل» یکی از قوی‌ترین موتورهای جستجوی وب جهانی است برای تدریس در این کارگاه انتخاب شد.

دادخواه در توضیح موتور جستجوگر گوگل گفت: «گوگل» به عنوان اولین موتور جستجوی جهان راه سختی را گذرانده تا به این جایگاه رسیده است. این موتور جستجوگر با پوشش بیش از یک میلیارد صفحه وب و سرعت بازیابی قابل قبول (در کم‌تر از نیم ثانیه)، در وقت جستجوگر صرفه‌جویی می‌کند.

کتابدار بخش نوجوان کتابخانه  مرکزی امام خمینی(قدس سره) تصریح کرد: گوگل مدعی است که امکان جستجو به ۲۵ زبان مختلف دنیا را فراهم می‌کند. این موتور جستجو از طریق نشانی www.google.com قابل دسترسی است.

در این کارگاه اپلیکیشن ها و خدمات گوگل، کارایی های مختلف گوگل، نحوه جستجوی صحیح بر اساس انتخاب کلیدواژه، جستجو بر اساس فرمت فایل، جستجو عبارات و کلمات دقیق، جستجو بر اساس ساختار آدرس، جستجو بر اساس نویسنده و کشور خاص، جستجوی پیشرفته و  گوگل اسکالر برای دانش آموزان توضیح داده شد.

گفتنی است، در پایان جلسه پرسش و پاسخ و بازدید از بخشهای مختلف کتابخانه نیز برگزار شد.

 

کارگاه آموزشی «گوگل را قورت بده!» برگزار شد

کارگاه آموزشی «گوگل را قورت بده!» برگزار شد

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
1 + 16 =