چهارشنبه ۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۸

با هدف بررسی وضعیت کتابخانه‌های عمومی شهرستان سمنان انجام شد؛

بازدید عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از کتابخانه مرکزی سمنان

بازدید

عباس گلرو، نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، سرخه و مهدی‌شهر در مجلس شورای اسلامی با هدف بررسی مسائل و مشکلات کتابخانه‌های عمومی شهرستان سمنان از کتابخانه مرکزی استان بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان، عباس گلرو، نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، سرخه و مهدی‌شهر در مجلس شورای اسلامی با هدف بررسی مسائل و مشکلات کتابخانه‌های عمومی شهرستان سمنان به همراه محمد طاهریان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با حضور در کتابخانه مرکزی استان از نزدیک با بخش‌های مختلف این کتابخانه آشنا شد و به گفتگو با جمعی از کتابداران و اعضای این کتابخانه پرداخت.

بازدید عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از کتابخانه مرکزی سمنان

نماینده مردم سمنان، سرخه و مهدی‌شهر در مجلس شورای اسلامی در این بازدید با تکریم جایگاه والای کتاب و کتاب‌خوانی، بر نقش کتابداران در ترویج و گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی در میان عموم مردم به‌ویژه کودکان و نوجوانان و نیز رفع مشکلات و دغدغه‌های آن‌ها تأکید کرد و گفت: نقش و جایگاه کتابدار و کتابخانه عمومی در توسعه مؤلفه‌های فرهنگ عمومی از اهمیت فراوانی برخوردار است و امروز کتابخانه‌های عمومی با ارائه خدمات به قشرهای مختلف شهروندان به پاتوق فرهنگی تبدیل‌شده‌اند و با گذشته تفاوت دارند.

در این بازدید، محمد طاهریان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان نیز با اشاره به اهمیت کتابخانه‌های عمومی در جامعه کنونی عنوان کرد: ۵۶ باب کتابخانه عمومی نهادی در سراسر استان سمنان در نقش ۵۶ پایگاه فرهنگی و اجتماعی در حال خدمت‌رسانی به عموم مردم هستند و این امر نشان‌دهنده نقش و جایگاه کتابدار در توسعه مؤلفه‌های فرهنگ عمومی است و امیدواریم مجلس شورای اسلامی به رفع مشکلات این نهاد فرهنگی اهتمام ویژه‌ای داشته باشد.

بازدید عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از کتابخانه مرکزی سمنان

وی ضمن تشریح فعالیت‌های فرهنگی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان گزارشی از اقدامات انجام‌شده در سطح کتابخانه‌های شهرستان سمنان در حوزه تعمیرات و خرید تجهیزات ارائه کرد و گفت: برگزاری جلسات رونمایی کتاب از جمله رونمایی کتاب ویژه مؤلفان ناشنوای استان سمنان، نشست‌های کتاب‌خوان، برنامه‌های متعدد قصه‌گویی، شاهنامه‌خوانی، جمع خوانی، نقد و بررسی کتاب با حضور نویسندگان و ناشران و دیگر فعالیت‌های متنوع از جمله فعالیت‌های فرهنگی کتابخانه‌های عمومی شهرستان سمنان است.

در پایان گلرو نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، سرخه و مهدی‌شهر در مجلس شورای اسلامی با مراجعه به سالن‌های مطالعه با اعضای کتابخانه به گفتگو پرداخت و از نزدیک در جریان فعالیت‌های این کتابخانه قرار گرفت. وی ضمن قدردانی از فعالیت های صورت گرفته در مجموعه اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان، عضو کتابخانه مرکزی استان سمنان شد.

بازدید عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از کتابخانه مرکزی سمنان

بازدید عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از کتابخانه مرکزی سمنان

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
2 + 4 =