جمعه ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۲

همزمان با اعیاد شعبانیه انجام شد؛

کتابخانه روستایی شهدای سادات بیدله با استقبال پرشور مردم بازگشایی شد

بازگشایی کتابخانه سادات بیدله با حضور معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور

کتابخانه روستایی شهدای سادات بیدله در شهرستان لردگان، با حضور سیدباقر میرعبداللهی، معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بازگشایی شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان چهارمحال و بختیاری، آئین بازگشایی کتابخانه روستایی شهدای سادات بیدله در روز چهارشنبه ۲۵ بهمن ماه ۱۴۰۲ با حضور سیدباقر میرعبداللهی، معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور؛ احمد فرهادی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان؛ عزیز خالدی، معاون فرماندار شهرستان لردگان؛ معصومه موسوی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لردگان؛ اعظم رحیمی، رئیس کمیته امداد بخش منج، جمعی از ریش‌سفیدان، خانواده معظم شهدا و تمامی کودکان و نوجوانان این روستا برگزار شد.

کتابخانه روستایی شهدای سادات بیدله با استقبال پرشور مردم بازگشایی شد

سیدباقر میرعبداللهی، معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد، ضمن ابراز خرسندی از شرکت در این مراسم صمیمی، اهمیت و رسالت کتابخانه‌های عمومی در دوران جدید را مهارت‌آموزی و جامعه‌سازی دانست و گفت: کتابخانه باید ـ و می‌تواند ـ درس زندگی به مردم بیاموزد و این درس‌آموزی خاصیت اصلی کتاب است؛ چراکه هر کتاب خوب یکی زندگی و تجربه والا و باارزش را روایت می‌کند. فرزندان ما، به جز آن‌چه در مدارس به شکل رسمی می‌آموزند، نیاز به مطالعه منابع غیردرسی دارند که کتابخانه‌های عمومی با ارائه این منابع و و خدمات متنوع آموزشی و فرهنگیِ متناسب با آنها می‌توانند به وظیفه زندگی‌بخشی و مهارت‌افزایی خود عمل کنند.

میرعبداللهی افزود: کتابخانه شهدای سادات بیدله، که مزیّن به نام مبارک شهداست، با توجه به بافت جمعیتی این روستای زیبا و علاقه و نیاز کودکان و نوجوانان به استفاده از خدمات کتابخانه‌ای، می‌تواند نمونه موفقی از ارتباط کارساز میان کتابخانه عمومی و مردم باشد. هر کتابخانه عمومی متعلق به همه مردم است و امیدوارم با تلاش مدیران و کتابداران، کتابخانه‌ها، بیشتر از پیش، از جایگاه رفع نیازهای اطلاعاتیِ صرف عبور کنند و پایگاهی همه‌جانبه برای تربیت نسل موفق آینده باشند.

کتابخانه روستایی شهدای سادات بیدله با استقبال پرشور مردم بازگشایی شد

اجرای برنامه های شاد و متنوع فرهنگی از جمله شاهنامه‌خوانی، سرودهای محلی و ارائه محصولات خانگی در سیاه‌چادرهای عشایری از حاشیه‌های زیبای بازگشایی این کتابخانه بود.

این کتابخانه در سال 1394 در پایگاه مقاومت بسیج روستا راه‌اندازی شد و در حال حاضر با هزینه ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی و در حسینیه حضرت ابوالفضل(ع) در فضایی به مساحت ۱۵۰ مترمربع و امکاناتی مانند سالن مطالعه، بخش نشریات و بخش کودک به بهره‌برداری رسید.

گفتنی است روستای بیدله در بخش منج، یکی از روستاهای شهرستان لردگان در استان چهارمحال و بختیاری است که با جمعیت ۱۸۴۹ نفر (۴۵۷ خانوار) در فاصله ۱۸۰ کیلومتری مرکز استان قرار دارد.

کتابخانه روستایی شهدای سادات بیدله با استقبال پرشور مردم بازگشایی شد

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
1 + 1 =