شنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۷

همزمان با سالگرد تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور؛

مرحله نخست پروژه بازطراحی کتابخانه امام خمینی(ره) قزوین به بهره‌برداری رسید

بازگشایی کتابخانه امام خمینی (ره) قزوین

همزمان با فرارسیدن سالگرد تأسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور، مرحله نخست پروژه بازطراحی کتابخانه عمومی امام خمینی(ره) با حضور جمعی از مسئولان به بهره برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی کتابخانه های عمومی استان قزوین، همزمان با فرارسیدن سالگرد تأسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور، مرحله نخست پروژه بازطراحی کتابخانه عمومی امام خمینی(ره) قزوین، به عنوان یکی از مصوبات سفر استانی دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور، پس از بازطراحی، انجام اصلاحات ساختمانی و تعمیرات اساسی، با حضور فاطمه محمدبیگی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین، طیب ملکی پور فرماندار قزوین، حسین براتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، سیدعلی اکبر موسوی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، سعید امامقلی رئیس حوزه هنری استان، زهره ترکمن مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان، قاسم اللهیاری رئیس کمسیسون فرهنگی شورای شهر و فرج الله فصیحی رامندی و محسن حق شناس عضو شورای شهر، محمدرضا ابراهیمی معاون اداره کل زندان های استان و اعضای انجمن های کتابخانه های استان به بهره برداری رسید.

مرحله نخست پروژه بازطراحی کتابخانه امام خمینی(ره) قزوین به بهره‌برداری رسید

فاطمه محمدبیگی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین در آئین بازگشایی این کتابخانه گفت: در بازطراحی کتابخانه ها، استقبال و بازخورد عموم مردم در نظر گرفته می شود.

وی افزود: بشر برای رسیدن به کمال نیازمند مطالعه کتاب است و بر همین اساس پیامبران با کتاب آمدند و به ما نشان دادند که برای رسیدن به کمال و سعادت باید مطالعه کرد. با توجه به اینکه بیشتر آسیب‌های اجتماعی به دلیل این است که فرزندان مان کمتر به سمت کتاب می‌روند؛ بنابراین باید برای رسیدن به کمال انسانی باید آنها را به مطالعه کتاب سوق دهیم.

محمدبیگی در پایان از حمایت خوب نهاد کتابخانه های عمومی کشور و همراهی مسئولان و مدیران استانی تقدیر کرد.

گفتنی است، طی سال های اخیر در راستای سفرهای استانی مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور برنامه بازطراحی کتابخانه های عمومی به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته که در این راستا، بهسازی، بازسازی و تعمیر و تجهیز کتابخانه عمومی امام خمینی(ره) به عنوان بزرگترین و مهم ترین کتابخانه استان قزوین نیز از مصوبات سفر استانی دبیرکل نهاد بود. کتابخانه عمومی امام خمینی(ره) در سال ۱۳۷۸ تأسیس شد و ساختمان فعلی کتابخانه با دو هزار و ۵۰۰ مترمربع زیربنا در سه طبقه دارای بخش های مختلف و متنوعی است. این کتابخانه دارای ۷۰ هزار نسخه کتاب و حدود هشت هزار نفر عضو فعال است. بازطراحی کتابخانه با پیگیری های انجام شده توسط اداره کل کتابخانه های عمومی استان قزوین و حمایت نهاد کتابخانه های عمومی کشور از خرداد ۱۴۰۲ آغاز شد و طی سه مرحله در دستور کار قرار گرفت. برای بازطراحی کتابخانه تاکنون ۲۵ میلیارد ریال هزینه شده و کتابخانه در حال حاضر مجهز به چهار سالن مطالعه، اتاق های ویژه محققان و خدمات مبتنی بر وب، بخش ویژه کودک، مخزن کتب عمومی، نمازخانه و نشریات است. پس از تکمیل بازطراحی ها بخش های دیگری نیز به این کتابخانه افزوده خواهد شد.

کتابخانه امام

کتابخانه امام

برگزاری نمایشگاه و فروشگاه کسب و کارهای کوچک و توانمندی های بانوان از دیگر اتفاقات این مراسم بود.

نمایشگاه

در پایان این مراسم همچنین به مناسبت روز درختکاری با حضور مسئولان، چند اصله نهال در محوطه کتابخانه عمومی امام خمینی(ره) قزوین کاشته شد.

درختکاری

درختکاری

برچسب‌ها

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
8 + 3 =