سه‌شنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۳

نماینده مردم جغتای، جوین و سبزوار در مجلس؛

حامی کتابداران، کتابخانه‌های عمومی و اصلاح قانون تأسیس نهاد خواهیم بود

حمایت از نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و اصلاح قانون تاسیس نهاد

بهروز محبی نجم آبادی نماینده مردم جغتای، جوین و سبزوار در مجلس در دیدار سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی از تداوم حمایت از کتابداران، کتابخانه های عمومی و اصلاح قانون تأسیس نهاد خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان خراسان رضوی، حسین نوربخش، سرپرست این اداره  با همراهی سیدجمال حقیرالسادات، معاون امور کتابخانه ها و همکاریهای اداره کل؛ معصومه فلاحی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان سبزوار و حسین ملکوتی، مسئول کتابخانه عمومی شادروان مسروری جوین و عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی استان با بهروز محبی نجم آبادی، نماینده مردم شریف شهرستانهای جغتای، جوین و سبزوار در مجلس شورای اسلامی دیدار و به تشریح برنامه ها و فعالیت های متنوع فرهنگی کتابخانه‌های عمومی در نسل جدید خود پرداخت.

در ابتدای این دیدار بهروز محبی نجم آبادی، نماینده مردم جغتای، جوین و سبزوار در مجلس ضمن تبریک بهار طبیعت و بهار قرآن گفت: بنیانگذار کبیر انقلاب و رهبر معظم انقلاب اسلامی اهتمام ویژه ای به امر کتاب و کتابخوانی داشته اند که به صورت مشهود می توان در سیره عملی این بزرگواران این مورد را به کرات دید و نام برد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ارتباط خوبی با بدنه مدیریتی و کتابداران کتابخانه های عمومی داریم و همچون گذشته از نهاد کتابخانه های عمومی کشور و همچنین اصلاح قانون تأسیس نهاد حمایت خواهیم کرد.

وی ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات کتابخانه های عمومی و گام بزرگ اداره کتابخانه های عمومی شهرستان سبزوار در نامزدی این شهرستان به عنوان «پایتخت کتاب کشور» اظهار امیدواری کرد در آینده ای نزدیک شاهد شروع و بهره برداری از پروژه کتابخانه مرکزی این شهرستان باشیم.

حامی کتابداران، کتابخانه‌های عمومی و اصلاح قانون تأسیس نهاد خواهیم بود

در ادامه حسین نوربخش، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان خراسان رضوی ضمن تبریک انتخاب بهروز محبی نجم آبادی به عنوان نماینده مردم جغتای، جوین و سبزوار در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: کتابخانه های عمومی در سال های اخیر رویکردهای جدیدی را مطابق با و شرایط و نیازهای جامعه به کار بسته اند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر کتابخانه های عمومی تبدیل به شبکه گسترده فرهنگی و اجتماعی شده اند که نقش به‌سزا و تأثیرگذاری نیز بر مسائل جامعه دارند.

حسین نوربخش در ادامه به ارائه گزارشی از وضعیت کتابخانه های عمومی در حوزه انتخابیه شهرستان های غرب خراسان رضوی پرداخت و افزود: با رویکرد مدیریت جدید نهاد کتابخانه های عمومی کشور، ضمن رسیدگی به موضوعات معیشتی همکاران، در حوزه های زیرساختی نیز اتفاقات قابل توجهی رقم خورده است.

وی اظهار کرد: بدون شک با تصویب اصلاح قانون تأسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور روند توسعه کمی و کیفی کتابخانه های عمومی سرعت بیشتری خواهد گرفت.

حامی کتابداران، کتابخانه‌های عمومی و اصلاح قانون تأسیس نهاد خواهیم بود

گفتنی است، در پایان سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان خراسان رضوی پیام تبریک مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور را به بهروز محبی نجم آبادی، نماینده مردم شریف شهرستانهای جغتای، جوین و سبزوار تقدیم کرد.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
2 + 5 =