چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۱

به همت اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان؛

مجموعه هشت جلدی «خلیج فارس خانه ماست» رونمایی شد

رونمایی
رونمایی

به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان با همکاری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران، آیین رونمایی از مجموعه هشت جلدی «خلیج فارس خانه ماست» بر روی عرشه ناو شهید محمد ناظری در پهنه آب های نیلگون خلیج فارس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان هرمزگان، آئین رونمایی از مجموعه ۸ جلدی «خلیج فارس خانه ماست» به همت این اداره کل با همکاری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران شامگاه دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه مصادف با روز ملی خلیج فارس با حضور خانواده معظم شهدا، مسئولین لشکری و کشوری، اعضای کتابخانه، نویسندگان و ناشر آثار بر روی عرشه ناو شهید محمد ناظری بر پهنه آب‌های نیلگون خلیج فارس برگزار و از مرکز صدا و سیمای خلیج فارس به صورت زنده پخش شد.

مجموعه هشت جلدی «خلیج فارس خانه ماست» رونمایی شد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان در ابتدای مراسم با تقدیر از ابتکار جعفر مرادی شهدادی مؤلف هرمزگانی در پیشنهاد انتخاب روز خلیج فارس، بیان کرد: خلیج فارس ریشه در فرهنگ مردم این سرزمین دارد و به فرمایش مقام معظم رهبری، خلیج فارس یک دریای اسلامی و ایرانی و نشانه استکبارستیزی است.

وی افزود: با تدابیر امامین انقلاب، موجب شد عزت کشور در منطقه و جهان طنین‌انداز شود و تداوم این عزت باید در سرلوحه دستگاه‌های فرهنگی قرار بگیرد.

فرشاد محمدی با اشاره به رونمایی مجموعه ۸ جلدی «خلیج فارس خانه ماست» گفت: این مجموعه و این رونمایی تلاشی است تا بخشی از دین خود را به شهدا و خانواده شهدا ادا کنیم و این نشست ادبی آغازی است، تا بتوانیم با همکاری دستگاه‌های فرهنگی در حوزه کتاب و برای اقتدار مردم این سرزمین، جشنواره کتاب حوزه خلیج فارس ویژه کودک و نوجوان را راه‌اندازی کنیم.

در ادامه معاون هماهنگ کننده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران به روایتگری از جانفشانی پاسداران خلیج فارس پرداخت و اظهار کرد: هر کسی متناسب با مشاغل خود از خلیج فارس یاد می‌کند اما صاحبان همه مشاغل در واقع مدیون جانفشانی شهدا هستند. در خلیج فارس ستاره های خاصی داریم که همان شهدا هستند که حق بر گردن ما دارند.

سرهنگ مهرشاد گلستانی در ادامه خاطرنشان کرد: قانون خلیج فارس را ایرانی ها تعیین می‌کنند؛ بنابراین آمریکایی‌ها را مجبور کردیم در خلیج فارس فارسی صحبت کنند و چون آمریکایی‌ها از ما سیلی خوردند، دست روی نام خلیج فارس گذاشته‌اند تا با پیشنهاد اسم جعلی در منطقه دشمنی ایجاد کنند.

مجموعه هشت جلدی «خلیج فارس خانه ماست» رونمایی شد

سیدمصطفی مطهری ناشر این مجموعه ۸ جلدی نیز با تبریک روز ملی خلیج فارس و اشاره به اینکه، باید کاری کنیم که کودکان و نوجوانان این سرزمین، آینده سرزمین را مثل گذشتگان حفظ کنند، بیان کرد: طی سال های گذشته مجموعه ای با محوریت خلیج فارس برای کودکان تولید نشده بود؛ از این رو اتفاق بزرگی رخ داده است و ما تا آنجا که در توان داریم بنا بر دستور قرآن باید در همه ابعاد در برابر دشمن توانایی خود را حفظ کنیم و فرهنگ مقاومت در برابر دشمن را بیاموزیم و به دیگران انتقال دهیم.

وی افزود: قرار بود این مجموعه ۱۲ جلد باشد، اما بنابر کمبود منابع و سختی کار به عدد ۸ اکتفا کردیم. آثاری با عناوین شکار پهپاد، زیردریایی، روایت دلاوری های شهدای دریایی هرمزگان همچون شهید دارا و شهید رئیسی و... نیز به زودی منتشر و به این مجموعه اضافه خواهد شد.

فرزانه فراهانی نویسنده و مدیر تولید، این مجموعه نیز گفت: خلق این مجموعه حدود یک سال طول کشید و ۲۰ نفر از عوامل شبانه روز تلاش کردند تا به لطف خدا توانستیم این آثار را پدید بیاوریم.

وی با ابراز خوشحالی از حضور در این مراسم رونمایی گفت: این مجموعه در ۴ محور اصلی اهمیت خلیج فارس و مستندات آن، معرفی قهرمانان ملی برای کودکان، پرداختن به موضوع تاریخ و افتخار به هویت ایرانی دسته بندی شد و تلاش می‌کنیم مابقی موضوعات را نیز به این مجموعه ضمیمه کنیم.

در ادامه مراسم گروه سرود نوجوانان پیروان مهدی(عج) به خوانش دسته جمعی سرود خلیج فارس پرداختند. ارمغان نظری از اعضای کودک کتابخانه ها، کتاب «قلعه غول‌های نارنجی» را خواند و مسلم محبی شاعر هرمزگانی به خوانش غزلی از خلیج فارس پرداخت. در پایان از خانواده شهید خلیل تختی نژاد و رضا زارعی دومین و سومین شهید مدافع حرم هرمزگان و همچنین نویسندگان و ناشر آثار تجلیل به عمل آمد.

گفتنی است، این مجموعه شامل کتاب «خاطره‌های فراموش نشدنی» درباره شهید بیژن کُرد است که در آب‌های خلیج فارس به شهادت رسید. «آن مرد دریایی» درباره شهادت محمد ناظری فرمانده یگان ویژه جنگ‌های نامنظم نیروی دریایی سپاه پاسداران در آب‌های خلیج فارس، کتاب «از خلیج فارس تا خلیج فارس» درباره سفر ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش به دور دنیا از مبدأ خلیج فارس و داستان «ف مثل فارسی» درباره تکلم فارسی ناوخدای کشتی‌های جنگی آمریکا در خلیج فارس است. داستان «قلعه غول‌های نارنجی» درباره یورش پرتغالی‌ها به ایران از طریق آب‌های خلیج فارس و نبرد دریایی آنان با ایرانیان، «نقشه گنج» درباره ذخیره و سرمایه طبیعی خلیج فارس، «هیولای تاریکی» درباره شهادت نادر مهدوی مدافع مرزهای آبی کشور و کتاب شعر «مثل توی قصه‌ها» مجموعه‌ای از آگاهی‌های اجتماعی فرهنگی و سیاسی و اقتصادی مربوط به منطقه خلیج فارس است.

مجموعه هشت جلدی «خلیج فارس خانه ماست» رونمایی شد

مجموعه هشت جلدی «خلیج فارس خانه ماست» رونمایی شد

مجموعه هشت جلدی «خلیج فارس خانه ماست» رونمایی شد

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
6 + 2 =