چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۵

رئیس جمهور در گفتگوی زنده تلویزیونی با مردم؛

ایجاد کتابخانه عمومی در مناطق غیربرخوردار از اقدامات دولت در راستای تحقق عدالت فرهنگی است

گفتگوی زنده تلویزیونی رئیس جمهور با مردم

دکتر سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در برنامه گفتگوی تلویزیونی با مردم، ایجاد کتابخانه های عمومی در مناطق غیربرخوردار را از اقدامات دولت در راستای تحقق عدالت فرهنگی دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور شامگاه ۱۸ اردیبهشت ماه در برنامه گفتگوی زنده تلویزیونی با مردم، ایجاد کتابخانه‌های عمومی در مناطق غیربرخوردار را از اقدامات دولت در راستای برقراری عدالت فرهنگی دانست.

رئیس جمهور در خصوص برنامه‌های دولت در راستای تحقق عدالت فرهنگی در کشور اظهار داشت: طی این مدت کتابخانه‌های عمومی بسیاری در مناطق غیربرخوردار ایجاد شده است. بنده در سفر به استان کردستان با رضایتمندی و قدردانی مسئولان فرهنگی استان نسبت به کارهای فرهنگی انجام شده در مرکز استان و شهرستان‌ها روبرو شدم. ایجاد کتابخانه‌ها، سالن‌های مطالعه و سالن‌های نمایشی و اجرای فعالیت‌های متنوع فرهنگی از اقدامات انجام شده در راستای برقراری عدالت فرهنگی بوده است.

وی ادامه داد: در طول برگزاری سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، با اعلام نظر روستاها، بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار کتاب به روستاها و مناطق کم‌برخوردار ارسال شد. بنابراین دسترسی به نمایشگاه کتاب تهران تنها مختص ساکنان شهر تهران نبوده است. امسال نیز چنین برنامه‌ای داریم تا عدالت فرهنگی بیش از پیش برقرار شود.

سیدابراهیم رئیسی با اشاره به برنامه‌های دولت در راستای ایجاد نشاط اجتماعی اظهار داشت: بر اساس آمارها، سال گذشته ۲۵ میلیون نفر در رویدادهای فرهنگی از جمله نمایشگاه قرآن، سینماها، مراکز فرهنگی، مراکز ورزشی و... حضور داشتند؛ اینها جلوه‌های نشاط اجتماعی است که برای ما بسیار حائزاهمیت است. در عین حال دولت خود را موظف می‌داند که مشکلات مردم را حل کند.

ایجاد کتابخانه عمومی در مناطق غیربرخوردار از اقدامات دولت در راستای تحقق عدالت فرهنگی است

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
3 + 15 =