یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۷

به همت کتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس سره) مشهد؛

کارگاه آموزشی «مدیریت اضطراب امتحان» برگزار شد

image-20240511100902-4.jpeg

کارگاه آموزشی «مدیریت اضطراب امتحان» در آغاز فصل امتحانات به همت کتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس سره) مشهد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان خراسان رضوی، کارگاه آموزشی «مدیریت اضطراب امتحان» در آغاز فصل امتحانات به همت کتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس سره) مشهد با حضور جمعی از دانش آموزان برگزار شد.

کارگاه آموزشی «مدیریت اضطراب امتحان» برگزار شد

این کارگاه با حضور ملیحه حسینی، کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی با محوریت تعریف اضطراب، تفاوت اضطراب با ترس، اضطراب سازنده و اضطراب مخرب، عوامل مؤثر در اضطراب امتحان برگزار شد.

ملیحه حسینی، کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی گفت: زندگی در عصر تکنولوژی همواره انسان را در معرض آموزش و ارزیابی قرار می دهد و این بدین معناست که اضطرابِ ارزیابی و امتحان بخش لاینفک زندگی امروزی است.

وی تفاوت اضطراب و ترس را اینگونه تعریف کرد: ترس به معنای قرار گرفتن در موقعیت خطرناکِ واقعی است، در حالی که اضطراب به معنای قرار گرفتن در موقعیت خطرناکِ احتمالی است. به عبارت دیگر در اضطراب شما خطر واقعی را حس نمی کنید.

حسینی تصریح کرد: اضطراب در حد متوسط می تواند سازنده باشد؛ چراکه موتور محرک است و موجب ایجاد انگیزه در انسان می شود. اما در نظر داشته باشید که اضطراب زیاد نیز مغز را دچار تنش می کند.

این کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی عوامل مؤثر در اضطراب، امتحان را به چهار دسته فردی، خانوادگی، آموزشی و اجتماعی تقسیم کرد و گفت: درک کامل و داشتن آگاهی کامل نسبت به افکار یکی از مؤثرترین روش های مدیریت اضطراب است.

وی در خصوص کنترل اضطراب امتحان پیشنهاد کرد: برای کنترل اینگونه اضطراب ها به انجام برخی تمرینات همچون تنفس عمیق، تن آرامی، شخصیت بخشی به افکار منفی، تخصیص زمان به افکار منفی  و قضاوت کردن افکار منفی بپردازید.

گفتنی است، در پایان به بررسی و بیان راه حل برخی از اضطراب های رایج و بازگو شده توسط حاضرین پرداخته شد.

کارگاه آموزشی «مدیریت اضطراب امتحان» برگزار شد

کارگاه آموزشی «مدیریت اضطراب امتحان» برگزار شد

کارگاه آموزشی «مدیریت اضطراب امتحان» برگزار شد

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
8 + 1 =