پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۱

در آیین رونمایی از مجموعه کتاب «شعر و مثل، قند و عسل» عنوان شد؛

اهمیت حفظ و ترویج ضرب المثل‌ها در زبان فارسی

رونمایی از مجموعه کتاب «شعر و مثل، قند و عسل»

مراسم رونمایی از مجموعه کتاب «شعر و مثل، قند و عسل» با حضور محمد مهاجرانی، نویسنده کتاب به میزبانی کتابخانه عمومی آیت الله خامنه ای (مد ظله العالی) با همکاری انتشارات کتابک، برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم، همزمان با دهه کرامت و با همکاری کتابخانه عمومی آیت الله خامنه ای (مد ظله العالی) و  انتشارات کتابک، مراسم رونمایی از مجموعه کتاب «شعر و مثل، قند و عسل» با حضور حجت الاسلام محمد مهاجرانی، نویسنده کتاب؛ محمدحسین قاسمی، ناشر؛ مهدی توکلیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان و جمعی از دانش آموزان در سالن غدیر کتابخانه عمومی آیت الله خامنه ای (مد ظله العالی) برگزار می شود.

دیدن مخاطبین کتاب هایم، خستگی ام را از بین می برد
حجت الاسلام محمد مهاجرانی، نویسنده کتاب در این مراسم گفت: نزدیک ۲۵ سال است که در کار نوشتن و سرودن شعر برای کودکان و خردسالان هستم و شیرین ترین لحظه های زندگی من زمانی است که میخواهم بیتی برای یک شعر یا جمله ای برای یک داستان بنویسم و زمانی که لذت مخاطبانم را می بینم همه خستگی ام از بین می رود.

وی همچنین افزود: کتاب دیگری با عنوان «عسل مثل یه قصه» دیگر کتابی است که طی آن چهل و چهار ضرب‌المثل معروف را انتخاب کرده‌ و برای استفاده‌ی هر کدام از آن‌ها داستانی کوتاه و آموزنده، آورده ایم.

اهمیت حفظ و ترویج ضرب المثل‌ها در زبان فارسی

تقدیر از ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی توسط انتشارات کتابک

مهدی توکلیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم در این مراسم گفت: اردیبهشت بهشتی است؛ در دهه کرامت شاهد کرامت کریمانه دوستانم در نشر کتابک هستیم که از این انتشارات به جهت فعالیت های خود در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی تشکر می‌کنیم.

وی در ادامه افزود: امروز روز بزرگداشت فردوسی و ادبیات و زبان فارسی است و خوشحالیم که در این روز شاهد مراسمی هستیم که در آن از کتابی رونمایی می شود که در برای حفظ ضرب المثل های فارسی و آموختن آنها به کودکان و نوجوانان نوشته شده است.

این مراسم همچنین با اجرای ویژه بابا مثل و بی بی مثل همراه بود که ضمن آموزش ضرب المثل های مختلف، هدایای ویژه ای را نیز به دانش آموزان حاضر در مراسم اهدا کردند.

اهمیت حفظ و ترویج ضرب المثل‌ها در زبان فارسی

برچسب‌ها

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
2 + 0 =