پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶

با حضور نماینده مردم شهرستان‌های لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی؛

کتاب «پرواز ۳۳ فرانکفورت قدس» در شهرستان لامرد رونمایی شد

رونمایی کتاب در لامرد

آیین رونمایی از کتاب «پرواز ۳۳ فرانکفورت قدس» در شهرستان لامرد با حضور نماینده مردم شهرستان‌های لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان فارس، کتاب «پرواز ۳۳ فرانکفورت قدس» زندگی‌نامه داستانی سردار شهید حاج درویش شریفی با حضور سردار علیرضا تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی؛ سیدموسی موسوی، نماینده مردم شهرستان‌های لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی؛ حجت الاسلام مصطفی رضایی، نویسنده کتاب، خانواده شهید و جمعی از مردم، رزمندگان، ایثارگران، مدیران و مسئولان در اجلاسیه ۲۶۱ شهید شهرستان لامرد رونمایی شد.

حجت الاسلام مصطفی رضایی، نویسده کتاب «پرواز ۳۳ فرانکفورت قدس» در آیین رونمایی این کتاب گفت: «پرواز ۳۳ فرانکفورت قدس» زندگینامه جوانی است که در ۲۵ سالگی برای یادگیری تعمیر ماشین‌های خارجی به آلمان مهاجرت می‌کند و در طول چهار ماهی که در آلمان زندگی می کند سبکی از زندگی دنیای غرب را می بیند. در این گیرودار خود گمشده‌اش را پیدا می‌کند و به کشور باز می‌گردد و در اتفاقات و حوادث شهر و کشور خود به شخصیتی مؤثر تبدیل می‌شود. عدد ۳۳ فاصله زمانی تحول این شخصیت تا شهادت ایشان است.

وی افزود: این رمان داستان زندگی سردار سپاه قدس جمهوری اسلامی، سردار پاسدار حاج درویش شریفی است. موضوع و نگارش کتاب به گونه‌ای است که کشش موضوعی برای خواننده ایجاد می کند و خواننده از آن لذت می‌برد.

گفتنی است، شهید درویش شریفی یکی از مؤثرین تأسیس سپاه لامرد، به‌عنوان فرمانده سپاه لامرد شروع به کار کرد؛ حدود ۵ سال در سمت فرماندهی سپاه بود که به عملیات رمضان رفت و از ناحیه کمر مجروح شد. وی بعد از مدتی وارد سپاه قدس شد و در عملیات‌های برون مرزی شرکت فعال داشت. وی در روز ۱۲ محرم‌الحرام ۱۳۸۹ به دست معاندان و دشمنان در شهر خودش ترور و به شهادت رسید. «پرواز ۳۳ فرانکفورت قدس» بیست و یکمین اثر حجت الاسلام مصطفی رضایی است که به جامعه کتابخوان هدیه شده است. پیش از این در فروردین ۱۴۰۳ کتاب «لشکر نامرئی» با موضوع جنگ شناختی خانواده از همین نویسنده منتشر و رونمایی شد. کتاب «به وقت بیروت» نیز از کتاب های موفق این نویسنده است که به روایت زندگی شهید ابراهیم انصاری رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان می‌پردازد که در سال ۱۳۹۲ در حمله تروریستی به سفارت ایران در بیروت به شهادت رسید.

کتاب «پرواز ۳۳ فرانکفورت قدس» در شهرستان لامرد رونمایی شد

برچسب‌ها

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
3 + 9 =