سه‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۳

با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی انجام شد؛

گرامیداشت سالروز ارتحال امام خمینی(ره) و قیام ۱۵ خرداد در کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی

برنامه ها و فعالیتهای متنوع فرهنگی در مجموعه کتابخانه های عمومی خراسان رضوی برگزار شد

برنامه ها و فعالیت های متنوع فرهنگی به مناسبت سالروز ارتحال امام خمینی(ره) و قیام ۱۵ خرداد در کتابخانه های عمومی امامزاده شعیب(ع) سبزوار، شهید علیپور یونسی بجستان، شهید بهشتی تربت حیدریه و ادارات کتابخانه های عمومی شهرستان بردسکن و خوشاب خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی، برنامه ها و فعالیت های متنوع فرهنگی به مناسبت سالروز ارتحال امام خمینی(ره) و قیام ۱۵ خرداد در کتابخانه های عمومی امامزاده شعیب(ع) سبزوار، شهید علیپور یونسی بجستان، شهید بهشتی تربت حیدریه و ادارات کتابخانه های عمومی شهرستان بردسکن و خوشاب خراسان رضوی برگزار شد.

نشست کتابخوان به مناسبت سالروز رحلت امام خمینی(ره) در کتابخانه امامزاده شعیب(ع) سبزوار

در این نشست کتابخوان کتاب های «دایره المعارف مصور تاریخ زندگی امام خمینی(ره)» اثر جعفر شیرعلی نیا، توسط حبیبه یزدی؛ «مهربان تر از نسیم» اثر محمدرضا بایرامی، توسط فاطمه عارفی؛ «شرح صدر» اثر محمدرضا نعمانی، توسط زهرا عصارزاده و «صحیفه انقلاب» اثر نوشته روح الله خمینی، توسط نجمه عبدالهی معرفی و تجربه خوانش آن به اشتراک گذاشته شد.
گفتنی است، نمایشگاه کتاب به مناسبت ارتحال امام خمیین(ره) نیز در کتابخانه برپا شد.

گرامیداشت سالروز ارتحال امام خمینی(ره) و قیام ۱۵ خرداد در کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی

آیین شب شعر «در سوگ آفتاب» در تربت حیدریه برگزار شد

در ابتدا مریم تورچی، مسئول محفل ادبی «ستاره قطب» کتابخانه عمومی شهرستان تربت حیدریه گفت: شحصیت امام خمینی(ره) شخصیتی بی نظیر بود و بزرگی و منش این مرد الهی به حدی بود که حتی دشمنان نیز به بزرگی و عظمتش اذعان کرده اند. به فرموده رهبر حکیم و فرزانه ایران اسلامی، این انقلاب بی نام خمینی(ره) در هیچ جای جهان شناخته شده نیست و نام پرآوازه ایران اسلامی و شکوه و عظمت و سربلندی اش مرهون نام مبارک امام خمینی است.

در ادامه بهمن صباغ زاده، شاعر و دبیر محفل ادبی ستاره قطب کتابخانه عمومی شهید بهشتی شهرستان تربت حیدریه ضمن خوانش ابیاتی از اشعار امام (ره)، گفت: پس از ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران و انتشار یکی از اشعار ایشان مردم برای اولین بار با یکی دیگر از ابعاد شخصیتی امام که شعر و شاعری است آشنا شدند.

وی افزود: انتشار این غزل عرفانی جامعه ادبی و ارادتمندان امام (ره) را به شدت به وجد آورد، به نحوی که اقبال و استقبال از این غزل بیش از حد تصور بود و شاعران بسیاری با استقبال از این شعر، ابیاتی را سرودند.

دبیر محفل ادبی ستاره قطب کتابخانه عمومی شهید بهشتی شهرستان تربت حیدریه تصریح کرد: حضرت امام خمینی (ره) از میان تمام شاعران به حافظ و سعدی دو شاعر بزرگ ایران ارادتی خاص داشت و نشانه این ارادت اشعاری است که در استقبال از غزلیات این دو شاعر بزرگ سروده است.

وی گفت: با یک مرور اجمالی در اشعار امام (ره) اهالی ادب درمی یابند که اشعار ایشان عرفانی و معنوی است و ذهن و زبان امام(ره) در عرصه شعر و شاعری متأثر از شاعران سبک عراقی بخصوص سنایی، عطار، مولانا، سعدی و حافظ است.

بهمن صباغ زاده اظهار کرد: عرفان متجلی در سروده های امام رضوان الله، اسلامی، بیدارگرانه و مبتنی بر آموزه های وحیانی و قرآنی است که انسان را به صراط مستقیم، توحید و رستگاری هدایت می کند.

وی تاکید کرد: مهمترین منبع شعر امام(ره) شخصیت ایشان است و در این راستا نباید فقط به کتب اصطلاحات مراجعه کنیم بلکه باید به این سمت دریچه ای بگشاییم و شخصیت جامع الاطراف ایشان را ببینیم و شعر امام را خوب درک کنیم. در این میان کسانی در کسب عرفان امام موفق تر خواهند بود که خود ملتزم به عرفان عملی باشند و دستی و دلی گداخته از عرفان داشته باشند.

بهمن صباغ زاده، شاعر و دبیر محفل ادبی ستاره قطب کتابخانه عمومی شهید بهشتی شهرستان تربت حیدریه خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) از شعر نه به عنوان هدف بلکه به عنوان فرصتی برای بیان حقایق و ظرایف عرفانی بهره می برد.

در ادامه تعدادی از شاعران به خوانش اشعار خود با محوریت ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران و شهدای خدمت پرداختند.

گرامیداشت سالروز ارتحال امام خمینی(ره) و قیام ۱۵ خرداد در کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی

ویژه برنامه نشست کتابخوان به همت کتابخانه شهید علیپور یونسی بجستان برگزار شد

نشست کتابخوان کتابخانه ای با محوریت معرفی کتاب های مرتبط با سیره و زندگی امام خمینی(ره) برگزار شد. در این نشست کتاب های «گوهری در دست لرزان» نوشته حشمت الله رنجبر، توسط یگانه قیصری؛ «حدیث نور» نوشته ابراهیم رستمی، توسط مهدیه عشقی؛ «قناعت وساده زیستی» نوشته رسول سعادتمند، توسط سعیده عشقی و «آن سوی آفتاب» نوشته علی اکبر جعفری ندوشن، توسط ستایش شیرزاد از اعضای فعال کتابخانه برگزار و تجربه خوانش آنها به اشتراک گذاشته شد.

گرامیداشت سالروز ارتحال امام خمینی(ره) و قیام ۱۵ خرداد در کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی

پویش «رهرو خمینی(ره)» به همت اداره کتابخانه های عمومی خوشاب برگزار شد

همزمان با ۱۴ خرداد سالروز رحلت امام خمینی(ره) پویش «رهرو خمینی(ره)» با موضوع روایت تصویری و ثبت خاطرات مردمی از سی و پنجمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) برگزار می شود.

علاقه‌مندان به شرکت در پویش «رهرو خمینی» می‌توانند تصاویر و فیلم های حضور خود در مراسم سی و پنجمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) را تا تاریخ  ۱۸ خرداد ماه از طریق پیام‌رسان‌ های داخلی به شماره ۰۹۱۵۹۷۴۹۹۰۶ ارسال کنند.

گفتنی است، در پایان به آثار برگزیده جوایز نقدی اهدا خواهد شد.

گرامیداشت سالروز ارتحال امام خمینی(ره) و قیام ۱۵ خرداد در کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
8 + 10 =