جمعه ۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۴

در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان مشهد مطرح شد؛

انتخاب مشهد به عنوان پایتخت کتاب نیازمند حضور دغدغه‌مندانه تمامی دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی است

معاون فرماندار مشهد

جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان مشهد به ریاست مهدی ناصری، معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری شهرستان مشهد و با حضور اعضای حقیقی و حقوقی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان خراسان رضوی، جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان مشهد به ریاست مهدی ناصری، معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری شهرستان مشهد با حضور محمدرضا بدیع زادگان، رئیس اداره کتابخانه های عموم شهرستان و دیگر اعضای حقیقی و حقوقی در دفتر معاون استاندار و فرماندار شهرستان برگزار شد.

در ابتدا مهدی ناصری، معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری شهرستان مشهد در تبیین اهمیت انتخاب مشهد به عنوان پایتخت کتاب، گفت: این توقع از شهرستان مشهد می رود که اقدامات شایسته و بایسته ای در این خصوص انجام دهد.

وی با اشاره به لزوم رعایت چارچوب ها و تشکیل کارگروه های مرتبط، افزود: علاوه بر فراهم سازی زمینه و بستر مناسب در این رابطه، می بایست دغدغه مندانه پای کار باشیم. به عبارت دیگر می بایست فراتر از حس انجام وظیفه در این مسیر گام برداشت.

ناصری پیشنهاد تشکیل و استقرار دبیرخانه انتخاب مشهد به عنوان پایتخت کتاب کشور در فرمانداری شهرستان را مطرح و تأکید کرد: می بایست در ابتدا سازمان های مرتبط را شناسایی کرده، برنامه ها و وظایف مرتبط تعریف و تبین شود و پس از تشکیل یک کارگروه و دبیرخانه، گام های استوار و با برنامه برداریم تا در نهایت بتوانیم به هدف غایی خود مبنی بر انتخاب مشهد به عنوان پایتخت کتاب، برسیم.

انتخاب مشهد به عنوان پایتخت کتاب نیازمند حضور دغدغه‌مندانه تمامی دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی است

در ادامه محمدرضا بدیع زادگان، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مشهد با اشاره به ظرفیت و پتانسیل بالای این شهرستان در حوزه فرهنگ و تاریخ، گفت: برای حرکت پرشتاب تر و موثرتر در مسیر ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی نیازمند همراهی و همکاری دیگر سازمان های فرهنگی و اجرایی شهرستان هستیم.

وی با اشاره به دستور کار جلسه در خصوص بررسی وضعیت قرائت خانه های شهرداری، افزود: در سال ۱۳۹۹ طبق رایزنی های انجام شده، مقرر شد ۷ باب قرائتخانه در اختیار شهرداری مشهد به مدت ۱۰ سال به عنوان کتابخانه به  نهاد کتابخانه های عمومی کشور واگذار شود و زیر نظر اداره کل کتابخانه های عمومی استان فعالیت کند.

بدیع زادگان تصریح کرد: با توجه به اعطای مجوز فعالیت به سالن های مطالعه خصوصی از سوی نهاد کتابخانه های عمومی کشور و عدم واگذاری قرائتخانه های شهرداری به اداره کل کتابخانه های عمومی، تشکیل یک جلسه و همراهی مسئولین شهرستان برای انجام این مهم ضروری و واجب است.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مشهد در رابطه با تشکیل کارگروه انتخاب مشهد به عنوان پایتخت کتاب، اظهار کرد: برگزاری برنامه ها و فعالیت های فرهنگی کتاب محور با همراهی دیگر سازمان های اجرایی و فرهنگی می تواند گام مؤثری در کسب این عنوان توسط شهرستان مشهد باشد.

انتخاب مشهد به عنوان پایتخت کتاب نیازمند حضور دغدغه‌مندانه تمامی دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی است

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
1 + 2 =