دوشنبه ۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۶

در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان شیراز عنوان شد؛

کتابخانه‌های عمومی شیراز در مدار تحول و توسعه قرار گرفته است

جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان شیراز

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس در جلسه انجمن کتابخانه‌های شهرستان شیراز با اشاره به اینکه در سال جدید چند رویداد مهم در حوزه کتابخانه‌های شیراز رقم خورده است، گفت: به چرخه تحول کتابخانه‌های عمومی شهر شیراز وارد شده ایم.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس، جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان شیراز به ریاست لطف الله شیبانی، فرماندار شهرستان و با حضور محمدحسین فیروزی، مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس؛ فاطمه صفری راد، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان شیراز؛ عزت الله رئیسی، خیر کتابخانه ساز شیراز، کارشناسان اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس و جمعی از اعضای این انجمن برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس در این نشست با اشاره به رویدادهای مهم حوزه کتابخوانی در شهرستان شیراز در سال جاری گفت: به تازگی ۹ کتابخانه مشارکتی به کتابخانه‌های شیراز اضافه شده است. در حال حاضر شهرستان شیراز ۶۳ کتابخانه فعال دارد که ۲۵ کتابخانه مشارکتی است.

فیروزی به بازگشایی کتابخانه شهید آیت الله دستغیب اشاره و تصریح کرد: طرح بازسازی کتابخانه شهید دستغیب، پروژه ای کهنه و طولانی در استان بود که مدت ها به طول انجامید. با بازگشایی این کتابخانه در سال جاری، شیراز صاحب کتابخانه استاندارد شد و این کتابخانه یکی از بهترین کتابخانه‌های عمومی در کشور شده است.

وی عنوان کرد: افتتاح کتابخانه شهید دستغیب، آغازی برای بازطراحی کتابخانه‌های عمومی در شیراز و استان فارس است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس با تصریح اینکه ایجاد تحول در کتابخانه‌های عمومی شهرستان شیراز را شروع کرده ایم، افزود: با همکاری شهرداری ۳ کتابخانه بزرگ در مناطق شرق، غرب و جنوب شیراز در دست افتتاح است. با افتتاح این سه کتابخانه ۴۰ درصد به زیربنای کتابخانه‌های عمومی شهرستان شیراز اضافه می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به پروژه کتابخانه شهر صدرا گفت: کتابخانه ۷۰۰ مترمربعی با کمک آستان حضرت شاهچراغ(ع) در شهر صدرا آماده شده که در مرحله تعمیرات و تجهیزات است و به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

فیروزی همچنین به آخرین وضعیت کتابخانه های عمومی شهرهای خان زنیان و داریون نیز اشاره کرد و گفت: پروژه کتابخانه خان زنیان در مرحله تجهیز و پروژه کتابخانه داریون در مرحله انجام تعمیرات ساختمانی است.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به جابجایی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس از ساختمان کتابخانه رئیسی، گفت: با توجه به نظر واقف کتابخانه، این ساختمان باید به صورت کلی به عنوان کتابخانه در اختیار عموم مردم باشد. امیدواریم با همکاری فرمانداری و مسئولان شهرستان بتوانیم بازطراحی این کتابخانه را انجام دهیم تا این کتابخانه با خدمات جدید در خدمت شهروندان شیرازی قرار گیرد.

وی ضمن قدردانی از همکاری شهرداری شیراز عنوان کرد: در پرداخت نیم درصد و توجه به توسعه کمی و کیفی کتابخانه‌های عمومی با شهرداری شیراز همراه و همگام هستیم.

کتابخانه‌های عمومی شیراز در مدار تحول و توسعه قرار گرفته است

لطف الله شیبانی، فرماندار شهرستان شیراز نیز در جلسه با اشاره به اهمیت حوزه کتابخانه‌های عمومی خواستار همراهی همه مسئولان شهرستان به حوزه کتابخانه‌های عمومی شد.

رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان شیراز تأکید کرد: شهرداری داریون هزینه تعمیرات کتابخانه عمومی شهر را تأمین کند تا هرچه زودتر این کتابخانه به مرحله تجهیزات و بهره‌برداری برسد.

شیبانی همچنین بخشداری مرکزی شیراز را مسئول اتمام پروژه کتابخانه روستای دارنگون کرد و گفت: محوطه سازی این کتابخانه ظرف ۱۰ روز آینده توسط بخشداری انجام شود تا کتابخانه هرچه سریع تر به مرحله تجهیز و بهره برداری برسد.

گفتنی است، با مصوبه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان شیراز، چهار کتابخانه‌ عمومی در آستانه افتتاح این شهرستان نامگذاری شدند.

کتابخانه‌های عمومی شیراز در مدار تحول و توسعه قرار گرفته است

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
7 + 10 =