جمعه ۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۷

به همت کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی؛

فعالیت‌های متنوع فرهنگی و آموزشی ویژه گروه سنی کودک و نوجوان برگزار شد

برنامه ها و فعالیتهای متنوع فرهنگی و آموزشی ویژه گروه سنی کودک و نوجوان

برنامه‌ها و فعالیت‌های متنوع فرهنگی و آموزشی ویژه گروه سنی کودک و نوجوان به همت کتابخانه‌های عمومی شهدای قلندرآباد فریمان، شهید مطهری گناباد، سیار پیک دانایی ۱۰ قوچان، شهر جدید بینالود مشهد، شهید بهشتی تربت حیدریه و سیار پیک دانایی ۱ شهرستان تایباد خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، برنامه‌ها و فعالیت‌های متنوع فرهنگی و آموزشی ویژه گروه سنی کودک و نوجوان به همت کتابخانه‌های عمومی شهدای قلندرآباد فریمان، شهید مطهری گناباد، سیار پیک دانایی ۱۰ قوچان، شهر جدید بینالود مشهد، شهید بهشتی تربت حیدریه و سیار پیک دانایی ۱ شهرستان تایباد خراسان رضوی برگزار شد.

برگزاری کلاس آموزش نقاشی و زبان انگلیسی در کتابخانه شهدا قلندرآباد فریمان

سیده مطهره حسینی، مسئول کتابخانه عمومی شهدای قلندرآباد شهرستان فریمان گفت: با شروع فصل تابستان بسیاری از دانش آموزان برای پر کردن اوقات فراغت خود از فضای کتابخانه استفاده می‌کنند. تلاش ما این است تا با برگزاری کلاس‌های آموزشی و هنری مختلف گامی موثر در این مسیر برداریم.

وی از برگزاری کلاس‌های آموزشی نقاشی و زبان انگلیسی در روزهای زوج و تا پایان فصل تابستان در کتابخانه خبر داد.

فعالیت‌های متنوع فرهنگی و آموزشی ویژه گروه سنی کودک و نوجوان برگزار شد

برگزاری نشست قصه‌گویی در کتابخانه شهید مطهری گناباد

زهرا مشایخی، دبیر محفل کودک و نوجوان راه و راحیل کتابخانه عمومی شهید مطهری شهرستان گناباد گفت: قصه‌گویی توسط کودکان در نتیجه الگوگیری از بزرگسالان در هنگام قصه گویی شفاهی است.
وی افزود: برای تقویت باورهای دینی و آشنایی بیشتر کودکان با مفاهیم مذهبی این وظیفه ما به عنوان بزرگسالان است که کتابی مناسب و موثر به کودکان معرفی کنیم.
در همین راستا و برای آشنایی کودکان و نوجوانان با قصه‌های دینی و تشویق کودکان به روایت‌گویی، قصه‌گویی از کتاب‌های «بهترین بشارت» نوشته مهدی وحیدی صدر و کتاب «ده قصه عاشورایی» نوشته پرویز امینی توسط اعضای کودک کتابخانه برگزار شد.

فعالیت‌های متنوع فرهنگی و آموزشی ویژه گروه سنی کودک و نوجوان برگزار شد

برگزاری کلاس‌های اوقات فراغت به همت کتابخانه سیار پیک دانایی ۱۰ قوچان

مصطفی امام‌وردی، مسئول کتابخانه سیار پیک دانایی ۱۰ شهرستان قوچان، گفت: یکی از اولویت‌های کتابخانه‌های عمومی به عنوان فرهنگسراهای اجتماعی در ایام تابستان، غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان در این ایام به بهترین شکل ممکن است.

وی ضمن اشاره به نقش محوری کتابخانه‌های سیار در روستاها، افزود: برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی یکی از عوامل مهم در تشویق و ترغیب کودکان به سوی کتاب و کتابخوانی است.

امام‌وردی تصریح کرد: در ایام تابستان کلاس های آموزش قرآن، نقاشی و رنگ‌آمیزی، ساخت کاردستی و قصه‌گویی ویژه کودکان و نوجوانان با مشارکت مدرسه شهید جعفر شهیدی روستای شفیع برگزار شد.

فعالیت‌های متنوع فرهنگی و آموزشی ویژه گروه سنی کودک و نوجوان برگزار شد

برگزاری دوره آموزشی نقاشی در کتابخانه شهر جدید بینالود مشهد

مهری سادات فیض‌آبادی، مسئول کتابخانه عمومی شهر جدید بینالود شهرستان مشهد گفت: کتابخانه‌های عمومی با توجه نقش جدید خود در جامعه می‌توانند نقش بسزایی در پرکردن ایام فراغت جامعه به ویژه نسل کودک و نوجوان داشته باشد.

وی با اشاره به برگزاری کلاس آموزش نقاشی در کتابخانه افزود: این کلاس‌ها با محوریت تکنیک مدادرنگی ویژه گروه سنی ۵ تا ۱۲ سال در روزهای زوج هر هفته با مربیگری رهبادار، مدرس نقاشی در حال برگزاری است.

فعالیت‌های متنوع فرهنگی و آموزشی ویژه گروه سنی کودک و نوجوان برگزار شد

برگزاری کارگاه شاهنامه خوانی در کتابخانه شهید بهشتی تربت حیدریه

بهمن صباغ‌زاده، شاعر و دبیر محفل ادبی ستاره قطب کتابخانه عمومی شهید بهشتی شهرستان تربت حیدریه گفت: بسیاری از مردم با اینکه به اهمیت شاهنامه به عنوان یکی از مهم‌ترین پایه‌های زبان فارسی و سند هویت ملی ما آگاه هستند، تصور می کنند خواندن شاهنامه برای کودکان و نوجوانان دشوار است.

وی افزود: اگر به شاهنامه به عنوان گنجینه‌ای سرشار از داستان‌های زیبا برای کودکان و نوجوانان بنگریم و از این زاویه این اثر فاخر را به آنها بشناسانیم، بی‌گمان آن را شیرین و دلنشین می‌یابند و برای خواندن آن شور و شوق پیدا می‌کنند.

صباغ‌زاده در تعریف اثر شاهنامه، اظهار کرد: این اثر داستان‌هایی را شامل می‌شود که بیش از هفت هزار سال از عمر آن‌ها می‌گذرد. به عبارتی شامل روزگارانی کهن‌تر از عصر مادی و هخامنشی و حتی پیش از بر آمدن زرتشت است؛ بیانگر چگونگی زندگی، اخلاق، آیین ها، باورها، آرزوها، عشق ها و دلاوری‌های مردم آن زمان است و می‌تواند برای کودکان و نوجوانان بسیار پر کشش باشد.

وی تصریح کرد: آنچه شاهنامه را کتابی مناسب برای کودکان و نوجوانان می‌کند، این است که بدون هیچ‌گونه پیچیدگی فلسفی تمامی ابعاد زندگی را بیان می‌کند. شاهنامه خواننده را به شادی و کامروایی فرا می‌خواند. عشق‌ها در آن طبیعی هستند و به بار می‌نشینند. نوعی منطق علمی در رویدادها به چشم می‌خورد و جنگ‌ها با هدف سامان بخشیدن به اوضاع و ساختن جهانی بدون جنگ در می‌گیرند. دفاع از نیروی نیک در آن، حکایت از آگاهی انسان به مقام انسانی خود دارد و زندگی، متعادل و در هماهنگی با سرشت آدمی و ارتباط نزدیک با طبیعت است. در شاهنامه، هم به نیازهای مادی و هم به نیازهای معنوی توجه می‌شود.

گفتنی است، این کارگاه تا پایان فصل تابستان سه شنبه هر هفته برگزار می‌شود.

فعالیت‌های متنوع فرهنگی و آموزشی ویژه گروه سنی کودک و نوجوان برگزار شد

برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی در کتابخانه سیار پیک دانایی ۱ تایباد

امید امانی، مسئول کتابخانه پیک دانایی ۱ شهرستان تایباد گفت: کتابخانه‌های سیار با هدف تحقق عدالت فرهنگی و اجتماعی می توانند با برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی نقش بسزایی در شناساندن و تفهیم مناسبت‌های مختلف مثل واقعه عاشورا و ... به آحاد جامعه به‌ویژه کودکان و نوجوانان داشته باشند.
وی افزود: در همین راستا و به مناسبت ایام ماه محرم برنامه‌هایی همچون برگزاری نمایشگاه کتاب، قصه‌گویی از کتاب «امام حسین (ع)» نوشته حسین فتاحی و جمع‌خوانی از کتاب «دوران امام حسین (ع)» نوشته محمد مهاجرانی با حضور جمعی از اعضای کودک و نوجوان در روستای فرمان آباد شهرستان تایباد برگزار شد.
گفتنی است، کتابخانه سیار پیک دانایی ۱ شهرستان تایباد با بیش از ۸۵۰۰ نسخه کتاب و بالغ بر ۱۲۰۰ نفر عضو فعال در روستاهای جوزقان، رهنه، کرات، آبقه، قلعه نو آبقه، اسدآباد دربند و فرمان‌آباد شهرستان تایباد به ارائه خدمات کتابخانه‌ای می‌پردازد.
 

فعالیت‌های متنوع فرهنگی و آموزشی ویژه گروه سنی کودک و نوجوان برگزار شد

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
5 + 0 =