یکشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۰

مهدی رمضانی در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی دلیجان؛

اولویت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ارائه خدمات فرهنگی شایسته به مردم است

جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان دلیجان با حضور دبیرکل - کراپ‌شده

جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان دلیجان با حضور دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی، جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان دلیجان شنبه ۱۳ تیرماه با حضور مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور؛ محمد جلالی، نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی؛ ابوالفضل قاسمی، فرماندار دلیجان؛ علی گودرزی زاده، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی و اعضای حقیقی و حقوقی انجمن در کتابخانه اشراق برگزار شد.

مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در این جلسه گفت: پیگیری مسائل کتابخانه‌های استان، شهرستان‌ها و شبکه کتابخانه‌ها از نزدیک و آشنایی با مشکلات و ظرفیت کتابخانه‌های شهرستان‌ها از برنامه‌های دور دوم سفرهای استانی است که از دلیجان و محلات آغاز شده است.

وی افزود: در طول دولت سیزدهم مدیران نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از تمام استان‌ها بازدید کرده و در مرحله بعدی، بازدید مویرگی از شبکه کتابخانه‌های عمومی در شهرها در دستور کار قرار دارد. نیاز است تا با مذاکرات و تصمیم‌گیری فرمانداران، نمایندگان مجلس، شهرداران و اعضای شورای شهر و هم‌افزایی ظرفیت‌ها، خدمت‌دهی بهتری به مردم انجام شود.

رمضانی افزود: ارائه خدمات فرهنگی مناسب اولویت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در دولت سیزدهم بود که این مهم در دولت چهاردهم نیز تداوم دارد.

وی گفت: کتابخانه‌ها یک شبکه گسترده و تأثیرگذار در سطح کشور هستند و در این مسیر پایدار خواهند بود و ضروری است علاوه بر استفاده از این ظرفیت، به‌روزآوری و بهینه‌سازی نیز صورت بگیرد.

دبیرکل نهاد ادامه داد: امید است با هم‌افزایی، ظرفیتی که به برکت انقلاب اسلامی، خون شهدا و سرمایه مردم در کشور فراهم شده بتواند هر چه بیشتر در خدمت مردم باشد.

اولویت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ارائه خدمات فرهنگی شایسته به مردم است

محمد جلالی، نماینده شهرستان‌های دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی به ارائه گزارشی از وضعیت کتابخانه‌های عمومی پرداخت و گفت: بسیار خوشحالم که در سنوات گذشته به عنوان عضو انجمن کتابخانه‌های عمومی دلیجان در کنار دیگر اعضای انجمن در زمینه ترویج کتاب و کتابخوانی فعالیت داشته ام.

جلالی افزود: شهرستان دلیجان به عنوان سومین شهرستان صنعتی استان مرکزی بیش از ۱۰ هزار نفر دانش آموز دارد که بخش عمده ای از آنان از مهاجران دیگر استان‌ها و اتباع هستند و به همین علت فضای فرهنگی و اجتماعی شهرستان بسیار ناهمگن است.

وی ادامه داد: باید با کار فرهنگی و ترویجی مناسب و تأمین امکانات سخت افزاری و نرم افزاری از بروز تهدیدهای فرهنگی و امنیتی در سطح شهرستان جلوگیری کنیم و در این زمینه نیازمند کمک و مساعدت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور هستیم.

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: با بهسازی و جذاب کردن فضای کتابخانه‌ها می‌توان نسل جوان و نوجوان را با کتابخانه مأنوس و از مخاطرات و آسیب های فضای مجازی جلوگیری کرد.

وی کسب رتبه ها و شاخص های کتابخانه ای را نشان از تلاش کتابداران برای جذب و ارائه خدمت بهتر به مراجعین دانست و تلاش جهت رفع کمبود فضا و برخی امکانات و تجهیزات را نیاز اصلی کتابخانه های عمومی شهرستان دلیجان عنوان کرد.

در ادامه نیز ابوالفضل قاسمی، فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان دلیجان به لزوم رفع مشکلات زیرساختی به منظور ارتقای کیفیت خدمات به جامعه کتابخوان به ویژه نویسندگان، پژوهشگران، دانشجویان و دانش آموزان پرداخت و با اشاره به واریز منظم سهم نیم درصد درآمد شهرداری ها به حساب انجمن کتابخانه‌های عمومی، بهبود خدمات را تا حد قابل قبولی ممکن دانست. 

بازطراحی کتابخانه عمومی اشراق و تعمیر و بهسازی سالن آمفی تئاتر این کتابخانه، استفاده از ظرفیت خیرین، ارسال منابع و تجهیزات مورد نیاز کتابخانه های عمومی علامه دلیجانی و الغدیر، انجام تعمیرات مورد نیاز سالن آمفی تئاتر کتابخانه فاضلین نراقی و تأکید بر پرداخت به موقع سهم نیم درصدی کتابخانه های عمومی از درآمد شهرداری ها از مباحث مطرح شده در این جلسه بود.

گفتنی است، محمدرضا هراتی، معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی؛ هادی آشتیانی، مشاور اجرایی و امور حوزه دبیرکل؛ محمدهادی ناصری، مدیرکل امور استان‌ها، انجمن‌ها و مشارکت‌ها و محمدمهدی زرافشان، مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل نهاد، رمضانی را در این سفر همراهی می‌کردند.

اولویت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ارائه خدمات فرهنگی شایسته به مردم است

اولویت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ارائه خدمات فرهنگی شایسته به مردم است

اولویت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ارائه خدمات فرهنگی شایسته به مردم است

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
2 + 2 =