پنجشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۰۸

عضو هیئت علمی دانشگاه و مدرس مدرسه تابستانی کتابداران؛

به اشتراک‌گذاری تجربه‌ها به احصای چالش‌ها و نقاط مثبت فعالیت‌ها می‌انجامد

به اشتراک‌گذاری تجربه‌ها به احصای چالش‌ها و نقاط مثبت فعالیت‌ها می‌انجامد

لیلی سیفی گفت: توانمندسازی کتابداران، هدفمندی فعالیت کتابخانه‌های عمومی و به اشتراک‌گذاری تجربیات برای موفقیت در ارائه خدمات برای کسب و کارها از مباحث قابل طرح در این دوره آموزشی است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل، لیلی سیفی، از مدرسین پنجمین دوره آموزشی مدرسه تابستانی در رابطه با اهداف و رویکردهای دوره‌های آموزشی این دوره، اظهار کرد: به اشتراک گذاری تجربه‌ها در این دوره‌های آموزشی منجر به احصای چالش ها و نیز نقاط مثبت فعالیت‌ها می‌شود و کتابداران از طریق آشنایی با ایده‌های جدید، توسعه و پیاده سازی ایده‌ها با آزمون و خطا می‌توانند در فضای توسعه و خدمات کسب و کار موفق عمل کنند.

وی با اشاره به تجربیات بین‌المللی و ملی در حوزه فعالیت‌ کتابداران در زمینه کسب و کار، گفت: دوره‌های آموزشی مدرسه تابستانی با هدف توانمندسازی کتابداران برای ارائه تعریف و طراحی خدمات کسب و کار در حوزه فعالیت خود و در درجه دوم توسعه دامنه خدمات کتابخانه‌ها و خروج از حالت کلیشه‌ای امانت کتاب اجرا می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه بیرجند با تأکید بر اینکه موفقیت و تحقق اهداف این کارگاه های آموزشی منوط به برخی سیاست ‌های کلان از سوی نهاد و خود کتابداران است، ادامه داد: در صورت جانمایی کتابداران کسب و کار در جامعه و محقق شدن هدف‌ها، در درجه اول شاهد توسعه اقتصاد محلی و به تبع آن تأثیرات مثبتی خواهیم بود که در جامعه رقم خواهد خورد.

وی در پایان از نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به دلیل برگزاری این دوره‌های آموزشی و تلاش برای توانمندسازی کتابداران و هدفمندی فعالیت کتابخانه‌های عمومی تقدیر کرد.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
4 + 9 =