سه‌شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۹

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان تربت حیدریه؛

جشنواره کتابخوانی رضوی مسیری معنوی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و تهدیدات فرهنگی است

دومین جلسه تجمیعی انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان تربت حیدریه

دومین جلسه تجمیعی انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان تربت حیدریه با حضور اعضای حقیقی و حقوقی در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، دومین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان تربت حیدریه در سال ۱۴۰۳ با حضور علی‌اکبر کی‌پور، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان؛ آذر فرقانی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان، بخشداران، شهرداران و دیگر اعضای حقیقی و حقوقی در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

در ابتدا علی‌اکبر کی‌پور، معاون استاندار و فرماندار ویژه و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان تربت حیدریه گفت: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از دستگاه‌های فرهنگی تاثیرگذار در کشور بوده و کارهای مطلوبی در حوزه کتاب و کتابخوانی از سوی این نهاد انجام شده است.

وی جشنواره کتابخوانی رضوی را مسیری معنوی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و تهدیدات فرهنگی دانست و تأکید کرد: مسابقات کتابخوانی می‌تواند جایگزینی مناسب برای مقابله با جنگ نرم شود.

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان تربت حیدریه افزود: جشنواره کتابخوانی رضوی با تمسک به سیره ائمه معصومین (ع) و الگوپذیری از زندگی این بزرگواران می‌تواند در زندگی روزمره مردم بسیار تأثیرگذار باشد؛ لذا حمایت از فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی کتابخانه‌های عمومی در این مسیر از ضرورت‌های فرهنگی جامعه است.

در ادامه آذر فرقانی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان تربت حیدریه با بیان اینکه می‌بایست به هر بهانه‌ای سراغ کتابخانه رفت، گفت: بهانه‌ای شیرین‌تر و دلگشاتر از شناختن امامان و اهل بیت(ع) وجود ندارد. رجوع ما به این گفته‌ها سررشته یک زندگی کامل است.

وی در معرفی سیزدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی، اظهار کرد: این جشنواره با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ و معارف ائمه معصومین (ع) و آموزه‌های آن به ویژه فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت‌های کتابخوانی و مطالعه کتاب‌های مرتبط با سیره پاک حضرت محمد(ص) و حضرت امام رضا(ع)، شناسایی و معرفی کتاب‌های فاخر مرتبط با فرهنگ و سیره اهل بیت (ع) در حال برگزاری است.

فرقانی با اشاره به بخش‌ها و رشته‌های مختلف جشنواره، اظهار کرد: جشنواره در سه بخش فردی، خانوادگی و گروهی به شیوه الکترونیک ویژه چهار گروه سنی خردسال، کودک، نوجوان و بزرگسال برگزار می شود و شرکت کنندگان در قالب رشته‌های مختلف به رقابت می‌پردازند.

وی با بیان اینکه این جشنواره تا یکم آذرماه ۱۴۰۳ ادامه دارد، گفت: علاقه‌مندان می توانند برای شرکت در جشنواره و ارسال آثار به سامانه مسابقات الکترونیک کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به نشانی www.ketabkhooon.ir مراجعه کنند.

گفتنی است، در پایان هریک از اعضای انجمن به بیان نظرات و پیشنهادات خود پیرامون دستور کار جلسه پرداختند.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
1 + 15 =