پنجشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۶

در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی بخش احمدآباد مشهد مطرح شد؛

اولین گام در مسیر فرهنگ‌سازی جامعه، آموزش کتابخوانی است

جلسه انجمن کتابخانه های عمومی بخش احمدآباد مشهد

جلسه انجمن کتابخانه های عمومی بخش احمدآباد شهرستان مشهد به ریاست بخشدار احمدآباد و با حضور اعضای حقیقی و حقوقی در کتابخانه بینالود شهرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان خراسان رضوی، جلسه انجمن کتابخانه های عمومی بخش احمدآباد شهرستان مشهد به ریاست مجید بیکی، بخشدار احمدآباد و با حضور اعضای حقیقی و حقوقی در کتابخانه بینالود شهرستان برگزار شد.

اولین گام در مسیر فرهنگ‌سازی جامعه، آموزش کتابخوانی است

در ابتدا مجید بیکی، بخشدار و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی بخش احمدآباد شهرستان مشهد تأکید کرد: در نظام اداری، آموزشی و تربیتی می بایست به این مسئله توجه کرد که دیگر محوریت بر روی همسالان و خانواده نیست؛ بلکه عوامل دیگری نیز همچون فرهنگ جامعه و ارتباطات بین سازمانی در تربیت نسل آینده بسیار تأثیرگذار است.

وی در رابطه با عوامل مؤثر در ترویج فرهنگ کتابخوانی در نسل کودک و نوجوان، اظهار کرد: ما می بایست در کنار آموزش به مبحث پرورش نیز توجه داشته باشیم؛ لذا تعاملات بین آموزش و پرورش و کتابخانه های عمومی در برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی همچون بازدید از کتابخانه های عمومی، نشست های کتابخوانی، زنگ مطالعه و... می تواند این نسل را به سوی کتاب و کتابخوانی ترغیب کند.

بیکی تصریح کرد: در کنار مسائل علمی و آموزشی می بایست اصول زندگی و اجتماعی نیز به آنان آموزش داده شود. به عبارت ساده تر باید به این نسل آموزش دهیم مطالعه یکی از کارهای مهم روزانه و برنامه ریزی شده آنان باشد.

رئیس انجمن کتابخانه های عمومی بخش احمدآباد شهرستان مشهد گفت: اولین گام در مسیر فرهنگ سازی جامعه، آموزش کتابخوانی به عموم مردم است. در واقع مردم بسیاری از اصول زندگی را می توانند با کتاب و به صورت رایگان دریافت کنند.

در ادامه محمدرضا بدیع زادگان، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مشهد با اشاره به آغاز سیزدهمین دوره جشنواره ملی کتابخوانی رضوی گفت: این جشنواره به عنوان بزرگترین مسابقه کتابخوانی هر ساله توسط نهاد کتابخانه های عمومی کشور در حال برگزاری است.

وی افزود: سیزدهمین دوره این جشنواره همچون سالیان گذشته در قالب ها و بخش های مختلف ویژه گروه های سنی و اصناف مختلف و با بخش ویژه حضرت محمد(ص) در حال برگزاری است. امیدوارم به واسطه همجواری و نعمت برخورداری از الطفاطات حضرت ثامن الحج، امام رضا(ع) شاهد برگزاری باشکوه تر جشنواره در خطه خراسان رضوی به ویژه شهرستان مشهد باشیم.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مشهد اظهار کرد: معتقدم هر چه کتاب نقش پررنگ تری در زندگی مردم به ویژه نسل کودک و نوجوان داشته باشد، آینده ای روشن تر برای آنان به وجود خواهد آمد.

گفتنی است، در پایان از فرهنگیان فعال حوزه کتاب و کتابخوانی نیز تقدیر شد.

اولین گام در مسیر فرهنگ‌سازی جامعه، آموزش کتابخوانی است

اولین گام در مسیر فرهنگ‌سازی جامعه، آموزش کتابخوانی است

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
3 + 3 =