یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۱

با حضور مدیرکل توسعه کتابخانه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور؛

کتابخانه عمومی عالیشهر و بخش کودک کتابخانه چغادک بازگشایی شد

بخش کودک کتابخانه عمومی شهید آوینی چغادک

کتابخانه عمومی شهدای گمنام عالیشهر و بخش کودک کتابخانه عمومی شهید آوینی چغادک پس از بازطراحی با حضور مدیرکل توسعه کتابخانه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر بازگشایی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان بوشهر، کتابخانه عمومی شهدای گمنام عالیشهر و بخش کودک کتابخانه عمومی شهید آوینی چغادک پس از بازطراحی، انجام اصلاحات ساختمانی و تعمیرات اساسی با حضور اصغر گودرزی، مدیرکل توسعه کتابخانه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور؛ حیدر راهب، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر و جمعی از مسئولین محلی بازگشایی شد.

مدیرکل توسعه کتابخانه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در این مراسم اظهار داشت: در چند سال اخیر نهاد کتابخانه های عمومی کشور به سمت ارائه خدمات نوین در کتابخانه ها و بازطراحی کتابخانه ها حرکت کرده است.

وی تصریح کرد: کتابخانه های جدیدی که در کشور طراحی و افتتاح می شوند کمتر از کتابخانه های به روز دنیا نیستند و وقتی امکانات آن ها را بررسی می کنیم، نکته ای نیست که در کتابخانه های جدید دنیا وجود داشته باشد و کتابخانه های جدید ما فاقد آنها باشند.

گودرزی با اشاره به بازطراحی کتابخانه ها در استان بوشهر در سال های اخیر، افزود: استان بوشهر در بازه زمانی دو سال گذشته در زمینه بازطراحی کتابخانه های عمومی در سطح کشور پیشتاز بوده است.

وی میزان عضو و امانت کتاب و پویایی کتابخانه های استان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: این مسئله نشانه پویایی و انگیزه بالای کتابداران کتابخانه های عمومی استان بوشهر است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر نیز با بیان اینکه رویکرد جدید نهاد کتابخانه های عمومی کشور بازطراحی کتابخانه ها و گسترش بخش های کودک و نوجوان است، اظهار کرد: ایجاد جلوه های بصری یکی از کارهایی است که افراد را برای استفاده از کتابخانه ترغیب و تشویق می کند.

وی تصریح کرد: در بازطراحی کتابخانه ها، استقبال و بازخورد عموم مردم در نظر گرفته می شود و هم اکنون در کتابخانه هایی که بازطراحی انجام شده، به خاطر زیبایی و جلوه های بصری که ایجاد شده، استقبال علاقه مندان به خصوص گروه سنی کودک و نوجوان نسبت به قبل از آن بسیار بیشتر شده است.

راهب افزود: سال گذشته با هزینه ای بالغ بر سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بخش های مختلف کتابخانه عمومی چغادک مورد بازطراحی و تعمیرات اساسی قرار گرفت و هم اکنون نیز برای طراحی بخش کودک و تجهیزات جدید این کتابخانه بیش از ۶ میلیارد ریال هزینه شده که با امکانات به روز و استاندارد، آماده استفاده کودکان و علاقه مندان است.

وی افزود: برای تعمیرات و اصلاحات ساختمانی و خرید تجهیزات جدید کتابخانه شهدای گمنام عالیشهر نیز بیش از ۱۰ میلیارد ریال هزینه شده که طی آن، مخزن کتاب، سالن های مطالعه، بخش کودک، پیشخان و سایر بخش ها بازطراحی شد.

بخش کودک کتابخانه عمومی شهید آوینی چغادک
بخش کودک کتابخانه عمومی شهید آوینی چغادک
بخش کودک کتابخانه عمومی شهید آوینی چغادک
کتابخانه عمومی شهدای گمنام عالیشهر
کتابخانه عمومی شهدای گمنام عالیشهر
کتابخانه عمومی شهدای گمنام عالیشهر
کتابخانه عمومی شهدای گمنام عالیشهر
کتابخانه عمومی شهدای گمنام عالیشهر
کتابخانه عمومی شهدای گمنام عالیشهر

برچسب‌ها

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
4 + 0 =