دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۱

معاون فرماندار گناوه در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان مطرح کرد؛

ضرورت راه‌اندازی انجمن خیرین توسعه کتابخانه‌های شهرستان گناوه

1.jpg

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار گناوه در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان، خواستار راه اندازی و تشکیل انجمن خیرین کتابخانه ساز این شهرستان شد و گفت: خیرین این شهرستان زبانزد عام و خاص هستند و می‌توان از ظرفیت آن ها در راستای توسعه و رفع نیازهای کتابخانه ها و ترویج فرهنگ کتابخوانی بهره برد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان بوشهر، جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان گناوه به ریاست احمد لیراوی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار و با حضور رییس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان و سایر اعضای حقوقی و حقیقی انجمن در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار گناوه در این جلسه با اشاره به اینکه در سال جاری تاکنون مبلغ ۱۲ میلیارد ریال برای توسعه و مساعدت به کتابخانه های عمومی این شهرستان اختصاص یافته است، اظهار کرد: این مبلغ نسبت به سال‌های قبل، رشد چند برابری داشته که نشان از توجه دولت به سرمایه گذاری در زیرساخت های فرهنگی و ارتقای دانش و دانایی مردم است.

احمد لیروای افزود: برنامه ریزی برای گرایش جامعه به خصوص دانش آموزان و خانواده‌ها به مطالعه و کتابخوانی در ارتقا و غنی سازی دانش و کاهش آسیب‌های اجتماعی بسیار مفید و اثرگذار است.

وی گفت: مدارس شهرستان گناوه با داشتن بیش از ۲۰ هزار دانش آموز، مکانی مهم برای ترویج مطالعه و کتابخوانی به شمار می‌آیند که باید توسط متولیان امر برنامه ریزی مناسبی در این زمینه صورت گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار گناوه ادامه داد: بازدید دانش آموزان و معاونان پرورشی آموزش و پرورش شهرستان از کتابخانه ها و برگزاری نشست با آنها از نکات بسیار مهمی در گرایش و ترویج به امر کتابخوانی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در شهرستان ترویج و نهادینه شود.

لیروای ضمن قدردانی از مجموعه کارکنان کتابخانه های عمومی شهرستان، خواستار تهیه و تدوین سند چشم انداز ماندگار و مفید برای کتابخانه های شهرستان شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار گناوه همچنین خواستار راه اندازی و تشکیل انجمن خیرین کتابخانه ساز در شهرستان شد و گفت: خیرین این شهرستان زبانزد عام و خاص هستند و می‌توان از ظرفیت آن ها در راستای توسعه و رفع نیازهای کتابخانه ها و ترویج فرهنگ کتابخوانی بهره برد.

رییس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان گناوه نیز ضمن ارائه گزارشی از عملکرد کتابخانه های عمومی شهرستان، با تشکر از فرمانداری جهت مساعدت به کتابخانه ها در بحث خرید تجهیزات و بازطراحی، خواستار توجه بیشتر و مستمر مسئولین به کتابخانه ها شد.

صادق خدری توسعه کتابخانه های عمومی را یک واجب در جهت توسعه جامعه عنوان کرد و گفت: هر گونه توسعه در کشور به موازات توسعه کتابخانه های عمومی انجام می شود.

ضرورت راه‌اندازی انجمن خیرین توسعه کتابخانه‌های شهرستان گناوه

ضرورت راه‌اندازی انجمن خیرین توسعه کتابخانه‌های شهرستان گناوه

ضرورت راه‌اندازی انجمن خیرین توسعه کتابخانه‌های شهرستان گناوه

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
2 + 1 =