دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۶

به مناسبت هفته وحدت؛

برنامه‌های فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی استان تهران برگزار شد

برنامه‌های فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی استان تهران برگزار شد

برنامه ها و فعالیت های فرهنگی به مناسبت هفته وحدت با حضور اعضای فعال به ویژه گروه سنی کودک و نوجوان در کتابخانه های عمومی استان تهران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان  تهران، برنامه ها و فعالیت های فرهنگی به مناسبت هفته وحدت، میلاد نبی مکرّم اسلام حضرت محمد(ص) و ولادت امام جعفر صادق(ع)، با حضور جمع کثیری از اعضای فعال کتابخانه به ویژه گروه سنی کودک و نوجوان استان تهران برگزار شد.

تخصیص اعتبار ۳۰ میلیارد ریالی برای کتابخانه های عمومی پردیس در نشست مجمع نمایندگان شهر تهران در پردیس

نشست مجمع نمایندگان استان تهران با حضور علیرضا فخاری، استاندار تهران و جمعی از نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی و مسئولین شهرستان برای بررسی و رفع مسائل، مشکلات و کمبودهای شهرستان در فرمانداری شهرستان پردیس برگزار شد.

 در این جلسه با حمایت محسن قضاتلو، فرماندار پردیس و پیگیری های سیده مهین موسوی، رییس اداره کتابخانه های عمومی پردیس، مبلغ ۳۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات در اختیار نمایندگان از طرف محمد سراج، نماینده تهران جهت بازسازی وتجهیز کتابخانه امامت بومهن اختصاص یافت.

برنامه‌های فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی استان تهران برگزار شد

رونمایی از کتاب «زمزمه با یار» در نماز جمعه شهرستان رباط کریم

به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس و هفته وحدت همزمان با سالروز تولد پیامبر مهربانی حضرت محمد مصطفی(ص) و حضرت امام جعفر صادق(ع)، کتاب «زمزمه با یار»  با حضور حجت الاسلام و المسلمین ترابی، امام جمعه شهرستان؛ محمدعلی تقی زاده قوام، نویسنده اثر؛ الهه زارعین، رئیس اداره کتابخانه های عمومی رباط کریم؛ امیر پور روشن، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و جمعی از علاقمندان به کتاب و کتابخوانی در نماز جمعه این هفته رونمایی شد.

برنامه‌های فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی استان تهران برگزار شد


نویسنده اثر در ابتدای مراسم با بیان اینکه جنگ تحمیلی، نخستین جنگی بود که با وجود حضور و همراهی قدرت های دنیا با حزب بعث، وجبی از خاک کشور عزیزمان از دست نرفت، در معرفی این اثر گفت: کتاب  «زمزمه با یار»  با مضمون اشعار پیرامون کلمه مقدس "بسم الله" به انضمام شعر در وصف جانبازان عزیز است.

زارعین، رئیس اداره کتابخانه های شهرستان در خصوص هفته دفاع  مقدس و جانفشانی های دلاور مردان و شیرزنان حاضر در عرصه دفاع مقدس، جهاد و محور مقاومت، گفت: تبیین اهداف هشت سال دفاع مقدس یکی از ضروریات است که باید در سبک زندگی ما مورد توجه قرار گیرد تا جامعه بتواند در برابر هجوم فتنه‌ها و نقشه‌های شوم دشمنان ایستادگی کند.

در این مراسم از محمدعلی تقی زاده قوام، نویسنده انقلابی رباط کریم تجلیل و از زحمات وی در خصوص جمع آوری این اثر ارزشمند قدردانی شد.

برنامه‌های فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی استان تهران برگزار شد

جشن کودکان در کتابخانه عمومی امام جعفر صادق (ع) پاکدشت

 به مناسبت بزرگداشت میلاد نبی مکرّم اسلام حضرت محمد(ص) و ولادت امام جعفر صادق(ع)، روز پنجشنبه ۲۹ شهریورماه جشنی با حضور اعضای کودک در کتابخانه عمومی امام جعفر صادق (ع)  برگزار شد.

سید یداله نظری، مسئول کتابخانه عمومی امام جعفر صادق (ع) پاکدشت با اعلام این خبر گفت: این برنامه با هدف آشنایی اعضای کودک با مقام والای پیامبر اکرم (ص) و جایگاه ویژه امام جعفر صادق (ع) به عنوان پیشوای شیعیان جهان برگزار شد. معرفی کتاب‌های سیزدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی با محوریت زندگی پیامبر، برگزاری کارگاه نقاشی و رنگ آمیزی و شعرخوانی از جمله برنامه های اجرا شده در این روز بود.

برنامه‌های فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی استان تهران برگزار شد

 

برنامه‌های فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی استان تهران برگزار شد

مولودی خوانی و قرائت سوره محمد و دعای توسل در کتابخانه جدّا شهرستان ری

 همزمان با ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع)، به همت فاطمه بنیاد، مسئول و مینا مرادیان، کتابدار کتابخانه جدّا، مراسم جشن و مولودی خوانی به همراه قرائت سوره محمد و دعای توسل با حضور پرشور بانوان برگزار شد.

در این مراسم پس از قرائت گروهی سوره محمد، به بیان مختصری از زندگی و دوران کودکی حضرت محمد(ص) پرداخته شد؛  در ادامه جشن و مولودی خوانی در وصف پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) انجام شد.

این  برنامه با قرائت دعای توسل و پذیرایی از حضار به پایان رسید.

برنامه‌های فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی استان تهران برگزار شد

افتتاح محفل ادبی «خورشید هشتم» در کتابخانه شهدای امامی امین

 همزمان با هفته وحدت و به مناسبت گرامیشدات روز شعر و ادب فارسی، محفل ادبی «خورشید هشتم» با حضور محمد کارخانه یوسفی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی؛ سید مسعود میرسالاری، دبیر محفل ادبی خورشید هشتم و اعضای فعال در کتابخانه شهدای امامی امین شهر جلیل آباد شهرستان پیشوا افتتاح شد.

در این برنامه میرسالاری، دبیر محفل ضمن تبریک هفته وحدت و میلاد باسعادت حضرت محمد(ص) و فرزند عزیزشان امام جعفر صادق(ع)، به مناسبت ۲۷ شهریور سالروز عروج استاد محمد حسین بهجت تبریزی متخلص به شهریار که روز شعر و ادب فارسی نامگذاری شده به بیان خلاصه ای کوتاه از زندگی شهریار پرداخت.

وی با بیان اینکه شعر و شاعری در میان ما ایرانیان عمیق بوده است، گفت: در سال های اخیر به دلیل نزدیکی مردم به فضای مجازی، نزدیکی و دوستی مردم با شعر و شاعری کمتر شده و خوانش اشعار شعرای بزرگ ایران و درک آن ها در میان مردم پایین آمده است. امیدواریم با برگزاری اینگونه محافل سبب دوستی بیش از پیش مردم به ویژه نوجوانان و جوانان با اشعار شعرای ملی باشیم.

در ادامه تعدادی از اعضا به خوانش اشعار فردوسی و نقالی پرداختند.

برنامه‌های فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی استان تهران برگزار شد

جشن میلاد پیامبر رحمت و مهربانی حضرت محمد صلی الله علیه وآله در کتابخانه عمومی جاجرود شهرستان پردیس
 
همزمان با هفته وحدت به همت سیده عاطفه موسوی، مسئول کتابخانه عمومی جاجرود جشن میلاد پیامبر(ص) با حضور اعضای کتابخانه برگزار شد. در این جشن برنامه های متنوع فرهنگی از جمله مولودی خوانی در منقبت پیامبر اکرم و مسابقه و لطیفه گویی به همراه پذیرایی و اهدای جایزه به برگزیدگان برگزار شد.
در پایان این مراسم به مناسبت دهمین سالگرد افتتاح کتابخانه جشنی برگزار شد و اعضا از زحمات موسوی، مسئول کتابخانه با تقدیم هدیه ای قدردانی کردند.

برنامه‌های فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی استان تهران برگزار شد

برچسب‌ها

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
2 + 6 =