چهارشنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۳

استاندار اردبیل در دیدار با دبیرکل نهاد:

بازطراحی کتابخانه مرکزی اردبیل و افزایش خدمات کتابخانه‌های عمومی کار ارزشمندی است

دیدار دبیرکل نهاد با استاندرا اردبیل

سیدحامد عاملی استاندار اردبیل در دیدار با مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ضمن تقدیر از حضور مدیران نهاد در استان اردبیل بر ضرورت باطراحی کتابخانه مرکزی تاکید کرد و گفت: افزایش خدمات در حوزه کتابخانه عمومی کار ارزشمندی است که ما نیز از آن حمایت خواهیم کرد و در دستور کار سال آینده قرار می‌دهیم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، مهدی رمضانی دبیرکل نهاد در پایان سفر استانی خود به اردبیل عصر سه‌شنبه ۹ اسفند ۱۴۰۱ با سیدحامد عاملی، استاندار اردبیل دیدار و گفتگو کرد.

استاندار اردبیل در این دیدار ضمن تقدیر از حضور دبیرکل نهاد در استان اردبیل گفت: حضور مدیران نهاد کتابخانه های عمومی کشور برای استان و مجموعه استانداری مغتنم و مسلما منشأ خیر و برکت است. چراکه بی‌شک این حضور در تصمیم‌گیری‌های کلان تأثیرگذار خواهد بود. همچنین موجب می‌شود ما از نظرات و دیدگاه‌های شما بهره‌مند شویم.

بازطراحی کتابخانه مرکزی اردبیل و افزایش خدمات کتابخانه‌های عمومی کار ارزشمندی است

عاملی با اشاره به ضرورت بازطراحی کتابخانه مرکزی اردبیل تأکید کرد: افزایش خدمات در حوزه کتابخانه عمومی کار ارزشمندی است که ما نیز از آن حمایت خواهیم کرد و در دستور کار سال آینده قرار می‌دهیم. تخصیص منابع برای پروژه‌های نیمه‌تمام کتابخانه‌های عمومی هم از ضروریات است که ان‌شاءالله امیدواریم سال آینده با اختصاص مناسب منابع بودجه‌ای بخشی از پروژه‌های نیمه‌تمام به بهره‌برداری برسد.

بازطراحی کتابخانه مرکزی اردبیل و افزایش خدمات کتابخانه‌های عمومی کار ارزشمندی است

در این نشست مهدی رمضانی دبیرکل نهاد ضمن ارائه گزارشی از خدمات و فعالیت‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: در دور اول سفرهای رئیس جمهور متأسفانه موضوع کتابخانه‌های عمومی در استان اردبیل مطرح نشده است. به همین دلیل در این استان مشکل تخصیص منابع مالی برای کتابخانه‌های عمومی وجود دارد.

رمضانی افزود: همانطور که می‌دانید نهاد کتابخانه های عمومی کشور بودجه عمرانی ندارد و طبق قانون دستگاه‌های دیگر متولی ساخت کتابخانه هستند. درخواست نهاد مساعدت در بحث بازطراحی کتابخانه مرکزی استان است تا منابع مالی کافی در این زمینه اختصاص یابد. علیرغم محدودیت‌های بودجه‌ای در حوزه عمرانی هر مقطعی که امکان مالی فراهم شده است، منابعی را برای کتابخانه مرکزی استان درنظر گرفتیم که از جمله آنها خرید برخی تجهیزات برای آمفی‌تئاتر کتابخانه مرکزی است که بازسازی و تجهیز آن موضوعی قدیمی محسوب می‌شود.

دبیرکل نهاد تأکید کرد: شبکه کتابخانه‌های عمومی باید به خدمت حوزه فرهنگ درآید و از این ظرفیت استفاده شود. هیچ شبکه‌ای از نظر امکان فعالیت و گستردگی کتابخانه عمومی ذر کشور نداریم و از این حیث یک امکان بالقوه برای حوزه فرهنگ محسوب می‌شود.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
5 + 1 =