چهارشنبه ۵ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۶

دبیرکل نهاد در دیدار مادر شهید محسن حججی:

شاخص‌ترین ویژگی شهید حججی اثرگذاری است

دیدار مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور با خانواده شهید محسن حججی

مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، در سفر استانی به اصفهان، در نجف‌آباد، دیار شهید محسن حججی، حضور یافت و به خدمت مادر شهید رسید.

در این مراسم مادر شهید محسن حججی ضمن خیرمقدم به حضار گفت: محسن همیشه کتاب شهدا را به خانه می‌آورد به من و خواهرانش توصیه می‌کرد که بخوانیم. حتی نذر کتاب می‌کرد و روی مزار شهدا می‌گذاشت تا جوانان بخوانند. اواخر زندگی‌اش ماشینش را پر از کتاب کرده بود و برایش نذر کرده بود. او علاقه‌مند به کتابخوانی بود و به ما نیز توصیه به مطالعه می‌کرد.
این مادر شهید بیان کرد: او هر روز دست من و پدرش را می‌بوسید. محسن چون خودش را جلوی من و پدرش کوچک می‌کرد و به زمین می‌انداخت و پای من و پدرش را در آخرین دیدارش بوسید، خدا به او عزت و مقام داد. او یک جوان دهه هفتادی بود که نه امام را و نه انقلاب را دیده بود.

شاخص‌ترین ویژگی شهید حججی اثرگذاری است


در ادامه مهدی رمضانی اظهار کرد: شهید حججی ویژگی‌های متعدد و گسترده ای دارد و یکی از شاخص‌ترین‌ آنها اثرگذاری است که رهبر انقلاب هم بارها در مورد این موضوع صحبت کرده اند. او با صعودش در جریان این شهادت، با سرداران هم‌سطح شد. توفیق شهید حججی نسبت به دیگر شهدا متفاوت است. او علاوه بر اینکه خودش به شهادت رسید، منشائی برای باز شدن راه و فضا برای دیگران شد. در حوزه کتاب هم همان طور که شما گفتید؛ فعال بودند و با انتشارات شهید کاظمی همکاری می کردند.

دبیرکل نهاد کتابخانه ها ادامه داد: یک توفیقی هم شما و پدرشان داشتید، در پایمردی در دفاع از انقلاب در فراز و فرودهایی که در این سال ها پدید آمد بود. که این موضوع هم بسیار ارزشمند است.
رمضانی توجه به وصیت نامه شهید حججی را مهم دانست و گفت: فرازهایی که در وصیت نامه ایشان است، که باید به آن توجه کرد. پیش بینی هایی که در مورد اسرائیل انجام می دهد و پای انقلاب ایستادنش ارزشمند و منحصر به فرد است.

شاخص‌ترین ویژگی شهید حججی اثرگذاری است


سیدباقر میرعبداللهی، معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد نیز در این دیدار، در خصوص جایگاه شهدا در بیان امام خمینی(ره) بیان کرد: امام خمینی در زمان جنگ فرمودند: «شهید نظر می‌کند به وجه الله.» این جمله برخاسته از گرایش‌های فلسفی-عرفانی امام بود و این پرسش مطرح می‌شد که مگر خداوند صورت و جسم دارد که کسی بخواهد به وجه او نگاه کند. در پاسخ به این پرسش بعضی از صاحب‌نظران با استناد به آیه 9 سوره انسان «إنما نطعمکم لوجه الله» به این نتیجه رسیدند که وجه الله در این آیه منظور ابزار تقرب به خداست. در این جمله حضرت امام نیز شهید در واقع ابزار تقرب الهی است.


او ادامه داد: شهید شما و همه شهدای مدافع حرم یک بار دیگر به ما آموختند که با پایان جنگ در باغ شهادت بسته نمی‌شود به شرط اینکه به مقام تقرب رسیده باشیم.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
6 + 5 =